Článek
Automobilka Nissan se pochlubila svým pokročilým asistenčním systémem s názvem ProPilot - přesněji, jeho vývojem a tím, co by měl zvládat. Situace, které ukázala videem, nejsou zrovna snadné ani pro řidiče-člověka. Kombinují totiž více nebezpečí najednou a vyžadují přesnou a rychlou reakci na obě.

Testovací Nissan Skyline vybavený senzory pro systém Ground Truth Perception
Je to třeba situace, kdy se vůz vyhýbá pneumatice upadlé z auta v protisměru. Přejede tedy do jiného pruhu, jenže do toho může vjet ono auto z druhé strany silnice - a na to vůz reaguje. Řidič v takové situaci může mít tendenci sledovat tu pneumatiku ve zpětném zrcátku a nevšimnout si nového, nikoliv menšího nebezpečí.
Další problematickou situací je nepřiměřená rychlost auta s přívěsem v jiném pruhu, které musí prudce brzdit a dostane smyk např. kvůli nevhodně rozloženému nákladu v přívěsu. Systém ProPilot se zde vyhýbá dvakrát.

Autonomně řízený prototyp se vyhnul pneumatice ve svém jízdním pruhu, do dráhy mu však ještě vjíždí vozidlo.
Systém, zde namontovaný na čtyřdveřovém Nissanu Skyline pro japonský trh, kombinuje data z lidarů, radarů a kamer kolem vozidla pro vytvoření komplexního obrazu okolí a díky němu se může přesněji orientovat. Nissan systému říká Ground Truth Perception.
„Věříme, že naše technologie bude významným přínosem k sebejistotě majitelů aut, k nižšímu počtu nehod a v budoucnosti i k autonomní jízdě,“ nechal se slyšet Takao Asami, šéf globálního vývoje a výzkumu značky.

Systém umí úhybným manévrem reagovat např. i na vůz vycouvávající do vozovky.
Automobilka na systému už nějakou dobu pracuje a očekává, že vývoj bude u konce do poloviny tohoto desetiletí. O chvíli později by se měl začít objevovat v produkčních vozech a do roku 2030 být v nabídce pro všechny modely.