Článek
Na první pohled běžný hatchback, pod kapotou je ovšem ukryt motor s nulovými emisemi. Jízdu s Nissanem Leaf zajišťuje elektromotor s výkonem 107 koní (80 kW) a 280 Nm točivého momentu. Elektrické li-ion baterie s kapacitou 24 kWh dovedou generovat výkon 120 koní (90 kW). Díky tomu, že Leaf nemá spalovací motor, jsou emise výfukových plynů nulové.
Nissan tvrdí, že na 80 procent kapacity elektrické baterie lze vůz dobít během půl hodiny. Plné dobití z elektrické sítě trvá osm hodin, takže není problém auto dobíjet přes noc z běžné elektrické sítě.
Dojezd Nissanu Leef činí 160 kilometrů, což podle japonského výrobce bude stačit 70 procentům řidičů pro jejich každodenní jízdy. Nejvyšší rychlost mírně přesahuje 140 km/h, dobu zrychlení z 0 na 100 km/h zatím výrobce neuvedl.
Cena automobilu s délkou 4 455 mm zatím nebyla zveřejněna, nejprve se vůz začne vyrábět v Japonsku, pak je na řadě USA a až v roce 2011 Evropa.