Článek
Automobilka se plánuje rozloučit s 6500 zaměstnanci, a to ve dvou vlnách. V rámci první vlny, naplánované na finanční rok 2025 (od 1. dubna 2025 do 31. března roku 2026) propustí 5300 lidí, dalších 1200 pak bude propuštěno v rámci finančního roku 2026 (tedy od 1. dubna 2026 do 31. března 2027).
Tím však propouštění končit nemusí, jak dodává web Motor1, který na plány značky upozornil. Již v listopadu 2024 se totiž objevila informace, že se Nissan chystá rozloučit s celkem 9000 zaměstnanci. Dalších 2500 zaměstnanců by mělo odejít v rámci programu dobrovolného odchodu či v rámci rušení pracovních pozic.
Globální produkce značky by se měla snížit o 20 procent, tedy z cca pěti milionů na čtyři miliony vozů ročně - a to od finančního roku 2026. Automobilka také plánuje postupné uzavření tří továren, přičemž první bude výrobní závod v Thajsku. Další továrny zatím nebyly jmenovány. Ve dvou amerických závodech pak automobilka plánuje omezení výrobních směn.
Fúze se nekoná, japonské automobilky Nissan a Honda ukončily jednání

V rámci úsporných opatření se pak plánuje i zkrácení času potřebného k vývoji nových modelů. V první vlně by měl být čas zkrácen ze současných 52 na 37 měsíců. V další vlně by mělo dojít ke zkrácení času potřebného k vývoji nového modelu na 30 měsíců. A to od startu vývoje až po zahájení produkce.
Vedle úsporných opatření už ale automobilka plánuje i další výrobu, ve které proběhnou různé změny. Značka se například chystá zavést strategii jednoduššího designu, která odstartuje s šesti novými globálními modely. Jednotný design přitom sníží nároky na specifické díly a usnadní výrobu.
V blízké budoucnosti pak značka plánuje například nová pohonná ústrojí pro model Rogue (v Evropě prodávaný jako X-Trail), novou generaci modelu Leaf nebo nový model tříd Kei a větší dodávku pro japonský trh. Důležitou novinkou pak bude i třetí generace systému E-Power, která slibuje až o 20 % vyšší hospodárnost.
Nissan prý hledá nového investora, na přežití má 12 až 14 měsíců

Z obchodu za 1,4 bilionu sešlo. Nissan a Honda vzdaly spojení
