Článek
Automobilka Nissan představila v září loňského roku již sedmou generaci modelu Patrol, nesoucí kódové označení Y63, která se na některých trzích prodává také pod označením Armada. Nový patrol sice pořád nabízí rámový podvozek a robustní pohon všech kol, cílí ale především na zákazníky toužící po velkém, robustním a luxusním SUV.
Zajímavostí však je, že na vybraných trzích, konkrétně v oblasti Středního východu a vybraných státech Jižní Ameriky, automobilka dodnes nabízí i pátou generaci patrolu, představenou již v roce 1997 pod kódovým označením Y61. Dnes je vůz označován jako Patrol Safari, aby se odlišil od luxusnějšího mladšího sourozence.
Patrol Safari je dodnes vystaven na webu Nissan Middle East, přičemž jeho ceník byl naposledy aktualizován v roce 2020, jak upozornil web TheDrive. Drsný pracant s jasnými rysy designu devadesátých let je přitom dostupný v třídveřové pětimístné verzi i s pětidveřovou karoserií nabízející až sedm míst.
Honda a Nissan jednají o stamiliardové fúzi
Od doby premiéry vůz prošel drobnými úpravami, jako jsou lehce přepracovaná světla, upravená maska nebo robustnější blatníky kol. Příliš se ale nezměnila kabina s čtyřramenným volantem připomínajícím kormidlo, klasickými analogovými budíky a robustními ovladači.
V rámci modernizace ovšem vůz dostal nový infotainment, standardně je vybaven parkovacími senzory i zadní kamerou a nechybí ani kožené čalounění nebo dekory připomínající dřevo. Ve výbavě je navíc zahrnut i zadní tažný hák vhodný pro tažení jiného automobilu nebo naviják integrovaný do předního nárazníku.
Pod kapotou pak ukrývá zážehový 4,8litrový řadový šestiválec o výkonu 280 koní s točivým momentem 420 Nm. Standardem je pětistupňová manuální převodovka, za příplatek je ale dostupný i automat se stejným počtem rychlostí. Samozřejmostí je pohon všech kol s redukční převodovkou a uzávěrkou zadního diferenciálu.
Patrol Safari tak může najít uplatnění při náročné práci, ale jistě dokáže nabídnout i zábavu. Otázkou ovšem zůstává, na kolik přijde, neboť jeho cenu automobilka sděluje pouze na přímý dotaz.
Nabízí se také otázka, jak dlouho vydrží pátá generace patrolu ve výrobě. Zvěsti o jejím konci už se objevily mnohokrát, o poctivý offroad, který se nebojí umazat, je ale evidentně pořád zájem. Navíc se zdaleka nejedná o nejstaršího pracanta. Konkurenční Toyota Land Cruiser řady 70 se totiž vyrábí již od roku 1984.