Článek
Nový Nissan Qashqai dorazil na trh v minulém roce a už tehdy byla japonská automobilka rozhodnuta u svého crossoveru aplikovat plán na elektrifikaci. Vůz se například už od začátku nedá pořídit s dieselovým motorem a i základní pohonné ústrojí nabízí minimálně mild hybridní agregát s napětím 48V.
V letošním roce qashqai navíc ještě podtrhne své elektrické ambice, protože Nissan pro něj představuje nový hybridní motor e-Power, který se muže pyšnit poměrně zajímavou koncepcí.
Nissan Juke má po modernizaci i nový hybridní pohon
Funguje sice jako běžný hybrid na bázi spolupráce mezi elektromotorem a spalovacím agregátem, ale mění se forma pohonu kol. O sílu, jenž se přenáší na kola, se totiž u koncepce e-Power stará výhradně elektrická jednotka.
Benzínová patnáctistovka zprostředkuje pouze výrobu elektrické energie ukládané do baterií. Podobný motor už Nissan použil u modelu Note, ovšem s menším spalovacím motorem. U crossoveru qashqai systém poskytuje výkon 190 koňských sil.
Nissan začal vyrábět nový qashqai, v Británii se i vyvíjel
Díky tomuto konceptu má jízda připomínat elektromobil. Motor u nového qashqai funguje v souvislosti na tom, kolik energie potřebuje k provozu elektrický agregát, což podle výrobce vede k extrémně hospodárnému provozu a maximální efektivitě vozu.
Hybridní qashqai na evropský trh dorazí v polovině letošního roku.