Článek
V posledních týdnech se psalo především o potížích společností Stellantis a Volkswagen, těžké časy však zažívá i japonská automobilka Nissan. Začátkem měsíce oznámila plán zahrnující propuštění několika tisíc zaměstnanců, omezení globální produkce, posunutí premiér nových modelů i odprodej podílu drženého ve značce Mitsubishi.
Automobilka Renault, se kterou tvoří Nissan alianci, navíc postupně snižovala svůj podíl v automobilce Nissan ze 43 procent v roce 2002 na 15 procent v roce 2023, čímž vyrovnala podíl, který vlastní Nissan v Renaultu. Byl to přitom právě Renault, jenž svým vstupem v roce 1999 zachránil Nissan před bankrotem.
Podle zprávy, kterou přinesl Financial Times, nicméně nyní automobilka Nissan hledá nového institucionálního investora, tedy například z řad bank, který nahradí Renault a pomůže značce s další budoucností.
Nissan plánuje elektromobil v nejmenším segmentu, má být sourozencem Renaultu Twingo
Tuto informaci měli pro Financial Times potvrdit minimálně dva představitelé značky. Jeden z nich měl přitom dodat, že automobilka má mít 12 až 14 měsíců na přežití. Pro značku bude také klíčové, aby trhy v Japonsku a USA generovaly zisky.
Možným zachráncem Nissanu by se přitom mohla stát Honda. Obě značky již v minulosti oznámily spolupráci v oblasti vývoje čistě elektrických modelů. Carlos Ghosn, značně kontroverzní bývalý šéf Nissanu, přitom již v minulosti během rozhovoru pro AutoNews upozornil, že dohoda mezi značkami může být skrytým převzetím, respektive jeho začátkem.