Článek
Od roku 2006 se první generace crossoveru se zvláštním jménem naplno vezla na vlně popularity SUV nižší střední třídy, která trvá dodnes. Druhé vydání už ale bylo na trhu od roku 2013 a i přes výrazný facelift se pozornost v neustále více konkurenčním segmentu začala ubírat jinam.
Nový qashqai si chce uzmout opět výrazný kus koláče, vždyť dosud se na „starém kontinentu” prodaly tři miliony kusů. Je postaven na modulární platformě CMF-C aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a také mezigeneračně vyrostl. Je o 35 mm delší, 32 mm širší a 25 mm vyšší. Rozvor náprav se navíc prodloužil o 20 mm.
Má páru, ale musíte přečkat turbolag. Test nového motoru Nissanu Qashqai
Design exteriéru je ve srovnání s předchůdcem odvážnější. Zaujmou především přední rozdělené světlomety nebo až 20palcová kola. Uvnitř zaujme nová architektura, která se několika detaily inspiruje v elektrickém SUV Ariya.
Dominantou je 12,3palcový digitální přístrojový štít a až 9palcová obrazovka infotainmentu uprostřed. Nissan se dále chlubí například deseti reproduktory audiosystému Bose, ambientním osvětlením, asistenčními systémy spolupracujícími s podklady navigace či 10,8palcovým head-up displejem.
Milimetry pochopitelně rostly i uvnitř. Podle automobilky mají zadní pasažéři o 28 mm více místa na nohy a o 15 mm větší prostor pro hlavu. Zavazadelník vyrostl o 50 litrů na celkových 460 l.
Nissan představuje Note ve třetí generaci, spalovací motor má jen jako generátor
Na výběr jsou zatím dva pohony. Mild-hybridní přeplňovaná třináctistovka nabídne výkon 103 kilowattů, 140 koní, či 116 kW, 158 k. Na výběr dává mezi šestistupňovou manuální převodovku a bezestupňovým CVT. V případě silnějšího motoru s CVT skříní lze mít i pohon všech kol.
Alternativou je full-hybridní verze, která používá patnáctistovku o výkonu 115 kW, 157 koní, jen jako generátor pro elektromotor. Ten pohání přední nápravu a nabízí 140 kW, 190 koní. Bližší informace o tomto typu pohonu zatím Nissan nezveřejnil.
Rovněž není jasné, kdy a za kolik novinka dorazí na český trh. Jde však v podstatě o britský vůz. Design byl navržen v londýnském studiu, vývoj měli na starosti v Carnfieldu a o výrobu se již tradičně postará sunderlandský závod.