Článek
Automobilky nabízejí kromě samotných vozů i celou řadu doplňků, které nesou jejich logo. Často se jedná o oblečení, doplňky do domácnosti, sportovní vybavení atd. Automobilka Nissan ale zašla ještě dál a pochlubila se parfémem.
Parfém nezvyklého názvu Smell My Dust, což by se dalo přeložit také jako Vůně mého prachu, byl prezentován prostřednictvím sociálních sítí Nissan a Nismo krátce před začátkem závodů elektrických formulí Formula E v Šanghaji, což částečně vysvětluje původ názvu.
Introducing 👃🏻 Smell My Dust 🏎️⚡️
— Nissan NISMO (@NISMO) May 21, 2024
An exclusive fragrance from Nismo to celebrate the Shanghai E-Prix. @Nissan #NissanFormulaE #ShanghaiEPrix #FeelElectric pic.twitter.com/3gFKu7Sj8g
Vůně je prezentována formou krátkého spotu, který si víceméně dělá legraci z běžných reklam na parfémy. V části spotu tak například slyšíme i francouzštinu, přičemž jediným důvodem je skutečnost, že to prostě zní cool.
Nevšední parfém by měl kombinovat vůni třešňových květů sakury, tedy tradičního japonského stromu, a pneumatik, což má být zřejmě odkaz na automobilku Nissan a sportovní aktivity divize Nismo.
Podle webu Top Gear měl být parfém vytvořen na zakázku společností v Šanghaji, která při jeho výrobě skutečně použila části pneumatik ze závodního speciálu. Výroba vůně by pak měla být snahou vyzdvihnout závod v Šanghaji a zaujmout na čínském trhu, kde údajně parfémy u generace Z zažívají boom.
Zatím není jasné, zda automobilka nový parfém nabídne na trhu a jak bude řešena jeho distribuce. Britské zastoupení na sociálních sítích ale uvádí, že produkt není dostupný ke koupi. Je tedy možné, že půjde o limitovanou edici, která bude spjata pouze se závody formule E v Šanghaji.