Článek
O značce Nissan nebylo poslední dobou příliš slyšet, to by se však mělo v následujících letech změnit. Současný šéf značky Makoto Uchida totiž představil nový obchodní plán The Arc, který by měl značku opět vrátit na výsluní.
V rámci nového plánu chce značka představit do roku 2026 celkem 30 nových modelů, přičemž 16 z nich by mělo být elektrifikovaných. Značka rovněž plánuje do roku 2026 modernizovat 60 % své nabídky modelů se spalovacími motory, zvýšit prodeje o 1 milion automobilů a zvýšit provozní zisky o 6 procent.
V tiskové zprávě jsou pak čísla rozdělena na jednotlivé regiony, přičemž v oblasti Evropy, Afriky, Středního východu a Oceánie chce značka do roku 2026 zvýšit prodeje o 300 000 vozů ve srovnání s fiskálním rokem 2023. V Evropě by rovněž mělo být představeno 6 zcela nových modelů a elektromobily by měly tvořit 40 procent z celkových prodejů značky.
Nissan GT-R dostal další facelift, může být poslední
Společně s tiskovou zprávou automobilka zveřejnila i video, na kterém vidíme přes dvě desítky vozidel. Jejich konkrétní tvary jsou sice zatím skryty, vidíme ovšem světelné podpisy a velmi často i karoserie typu crossoverů či SUV. Nechybějí však ani menší vozy nebo pick-up.
Japonská automobilka rovněž oznámila, že chce snížit ceny nové generace elektrických modelů až o 30 procent (ve srovnání se současným modelem Ariya), díky čemuž by měla pomoci k dosažení cenové parity mezi elektromobily a vozy se spalovacími motory do roku 2030.
Do roku 2030 by pak značka měla představit celkem 34 elektrifikovaných modelů, přičemž se očekává, že do roku 2026 budou elektrifikované vozy tvořit 40 % globálních prodejů, do konce desetiletí by se pak toto číslo mělo zvýšit až na 60 procent.
Značka chce rovněž investovat do rozvoje technologií, včetně nové generace asistenčního systému řízení ProPilot. Další investice pak zamíří do vývoje baterií, včetně NCM li-ion, LFP a baterií s pevným elektrolytem. Různé typy baterií by tak měly snáze pokrýt potřeby různých skupin zákazníků.