Článek
Renovace ve Španělsku nalezeného vraku trvala dva roky. Opravy se ujali technici z evropského Technického centra Nissanu (NTCE) v Barceloně. Závodní patrol s číslem 211, pohonem všech čtyř kol a vznětovým motorem skončil na slavném Dakaru na celkově devátém místě, mezi vozy s naftovým motorem byl první. Což byl v té době skvělý výsledek.
Druhý vůz s číslem 212 závod nedokončil, protože havaroval – pří jízdě dunou udělal několik kotrmelců a ze soutěže musel odstoupit. Osud méně úspěšného speciálu je neznámý, vůz s číslem 211 nyní dopadl podstatně lépe.
„Motor byl v hrozném stavu. Nešel nastartovat a mnoho dílů bylo hrozně zkorodovaných. Velmi poškozená byla i přední náprava. Nejhůře na tom však byla elektroinstalace, o kterou se do značné míry postaraly krysy,“ uvedl Juan Villegas z renovačního týmu. Díky starým výkresům a servisním příručkám od Nissanu se ale podařilo vůz zrenovovat do stejné podoby, jakou měl před třiceti lety.
Pod kapotou se nachází totožný motor – 2,8litrový vznětový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 146 koní. Automobil vážil 1600 kilogramů a byl schopen jet rychlostí až 150 km/h.
Dokonale opravený dakarský speciál po 30 letech zamířil na Saharu, odkud jsou i doprovodné fotografie.