Článek
Nissan GT-R se v současné generaci už šestnáctým rokem drží osvědčeného receptu přeplňovaného šestiválce vpředu a pohonu všech kol. Do budoucna se však patrně vydá elektrickou cestou, jak naznačuje koncept Hyper Force odhalený na Japonském salonu mobility.
Odvážným designem více než připomíná současné GT-R, povšimněte si linek střechy a tvarů zadních světel. Automobilka říká, že má „optimální rozložení hmotnosti“, karbonovou strukturu, a dokonce i karbonová kola.
Má nabízet dva jízdní režimy, GT pro grands tours a R pro závodění. K obojímu má posloužit 1000 kW (1360 koní) výkonu, pramenícího pochopitelně z elektromotorů. A to je zhruba všechno, co automobilka prozradila k technice.
Vůz je jedním z pěti v Japonsku odhalených konceptů, které „jsou symboly budoucnosti a ztělesňují našeho základního ducha odvahy dělat věci, které ostatní nedělají“, komentoval šéf značky Makoto Učida. Má aktivní aerodynamické prvky a „nově vyvinutý plazmový akční člen“, který má potlačovat odtrhávání vzduchu od auta, a tak minimalizovat vztlak okolo kol při zatáčení - chápeme-li informace od automobilky správně.
Interiér není o nic méně divoký - vypadá jako ve videohře. V závislosti na jízdním režimu nabízí různé barvy ambientního osvětlení, volant v podobě kniplu, v jehož středu je displej, a několik dalších displejů kolem pro zobrazení nutných informací. Na jejich vývoji se podílela firma Polyphony Digital, autor videoherní série Gran Turismo.
Interiér také nabízí možnost fungovat jako ovládací prvky videohry, to ve spolupráci se speciální helmou, která zastane funkci obrazovky. Volant a pedály vozu v takové chvíli slouží k ovládání nikoliv auta, nýbrž té videohry. Na skutečném závodním okruhu navíc vůz pomocí rozšířené reality může projektovat „duchy“ jiných jezdců, jejichž čas se budete snažit překonat.
Co a jak se z tohoto konceptu dostane do sériové výroby a kdy se tak stane, je samozřejmě ve hvězdách.