Článek
Řada zajímavých veteránů a youngtimerů (tj. aut, která už jsou stará, ale ještě nemají „veteránských” 30 let) se těší podpoře automobilky, která pro ně stále vyrábí součástky. Jenže mnohem víc aut takové štěstí nemá a v řadě případů už díly nejsou dostupné ani z druhovýroby.
Renovace takových aut je pro fanoušky o to obtížnější, a tak se Nissan rozhodl, že jim pomůže. Vyvinul techniku výroby běžně lisovaných dílů bez lisovnice, tj. formy, na jejímž základě lis vytváří potřebnou součástku.

Dva roboti pracují proti sobě. Nejtěžší bylo je synchronizovat.
V podstatě naučil dva roboty „vyklepávat” plech do přesně stanovené podoby, aniž by k tomu byla nějaká fyzická forma. Jejich postup řídí jen počítačový program. Zní to jednoduše, ale podle automobilky bylo nejnáročnější roboty dokonale synchronizovat.

Dva roboti pracují proti sobě. Nejtěžší bylo je synchronizovat.
Nová technika má řadu benefitů, z nichž je asi nejdůležitější snížení nákladů oproti ostatním způsobům, hlavně těm před zahájením výroby. K dalším plusům patří ekologická šetrnost výroby – nástroje jsou diamantové, což snižuje tření a odstraňuje potřebu mazání.
Jaké konkrétní díly pro jaká auta bude Nissan touto technikou vyrábět, nebylo oznámeno. V posledních letech ale automobilka obecně zvyšuje podporu svých starších aut.