Hlavní obsah

Nissan Micra slaví pětadvacetiny

Novinky, maž

Micra, známá interně jako model K10, byla poprvé představena v říjnu 1982. Na domácím, tedy japonském trhu debutovala pod jménem Nissan March. Micra K10 vypadala jako celkem klasické malé vozidlo. Měla náhon na přední kola a konzervativní, hranatý styl. Záhy si získala oblibu u zákazníků, kteří hledali jednoduché a malé auto do města.

Článek

Výroba druhé generace modelu Micra se rozběhla v roce 1992. Hranaté tvary byly minulostí, nová Micra byla mnohem kulatější a díky tomu si získala oblibu především u žen. Nový model (interní označení K11) nabízel lepší výbavu – komfortní i bezpečností.

U druhé řady Micry se začaly používat například bezpečnostní výztuhy bočních dveří, bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu, protiblokovací systém brzd, airbagy, elektricky ovládaná okna, centrální zamykání či klimatizace.

V roce 1993 byla Micra zvolená evropským Autem roku a stala se tak prvním vozidlem japonské značky, které získalo toto ocenění.

Současná generace na trhu od roku 2002

Pod kódovým označením K12 se objevila další generace Nissanu Micra v roce 2002. Micra byla od svého uvedení na trh k dispozici se čtyřmi motory – 1,0 l (tento nepříliš povedený motor byl v nabídce jen krátce), 1,2 l (dostupný ve dvou variantách - 65 a 80 k) a 1,4 l s 88 k. Nabídku uzavíral 1,5 litrový turbodiesel od Renaultu s výkonem 86 k.

V roce 2005 se rodina Micry rozrostla o třetí variantu karosérie, která doplnila tří- a pětidveřové hatchbacky. Na trh byla uvedená Micra C+C, kterou navrhovalo nové evropské Nissan Design Centrum. Z hatchbacku se stalo kupé/kabriolet.

:. Zatím poslední generace Nissanu Micrafoto: NOVINKY/Jan Čech

Související témata:

Související články

Nismo 370Z předčasně odhaleno

Nismo, tuningová divize Nissanu připravuje sportovnější a rychlejší modely této japonské automobilky. Nissan 370Z, nástupce legendárního 350Z se ještě...

Výběr článků

Načítám