Článek
Výroba druhé generace modelu Micra se rozběhla v roce 1992. Hranaté tvary byly minulostí, nová Micra byla mnohem kulatější a díky tomu si získala oblibu především u žen. Nový model (interní označení K11) nabízel lepší výbavu – komfortní i bezpečností.
U druhé řady Micry se začaly používat například bezpečnostní výztuhy bočních dveří, bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači tahu, protiblokovací systém brzd, airbagy, elektricky ovládaná okna, centrální zamykání či klimatizace.
V roce 1993 byla Micra zvolená evropským Autem roku a stala se tak prvním vozidlem japonské značky, které získalo toto ocenění.
Testy na Novinkách |
---|
Nissan Micra 1,2 |
Nissan Micra 160 SR |
Současná generace na trhu od roku 2002
Pod kódovým označením K12 se objevila další generace Nissanu Micra v roce 2002. Micra byla od svého uvedení na trh k dispozici se čtyřmi motory – 1,0 l (tento nepříliš povedený motor byl v nabídce jen krátce), 1,2 l (dostupný ve dvou variantách - 65 a 80 k) a 1,4 l s 88 k. Nabídku uzavíral 1,5 litrový turbodiesel od Renaultu s výkonem 86 k.
V roce 2005 se rodina Micry rozrostla o třetí variantu karosérie, která doplnila tří- a pětidveřové hatchbacky. Na trh byla uvedená Micra C+C, kterou navrhovalo nové evropské Nissan Design Centrum. Z hatchbacku se stalo kupé/kabriolet.
:. Zatím poslední generace Nissanu Micrafoto: NOVINKY/Jan Čech