Článek
Několikasetkilometrová jízda byla výsledkem práce konsorcia HumanDrive, které vedl Nissan a účastnila se ho řada dalších firem.
Investice do konsorcia celkem ve výši 13,5 milionu liber (cca 398,9 milionu korun) pocházela od několika zdrojů, jedním z nich byla britská vláda.
„Projekt HumanDrive nám dovolil vyvinout autonomní vozidlo, které dokáže zvládnout unikátní nástrahy britských silnic, jako např. složité kruhové objezdy nebo okresky bez vodorovného značení,” uvedl projektový manažer Nissanu Bob Bateman.
Hovoří se o plně autonomní jízdě, ale z garáže musel řidič vyjet „vlastníma rukama”. To ukazuje, že auto skutečně bez volantu a pedálů není tak blízké realitě, jak by se mohlo zdát. Přesto to však nesnižuje význam úspěchu.
Autonomní vůz musí vědět, jak se chovat na kruhových objezdech, kdy zapnout směrovku, kdy ji vypnout, v jaké rychlosti a v jakém bodě připojovacího pruhu najíždět na dálnici; s tím posledním má ostatně problém i řada lidských řidičů. Silnice, a to nejen britské, s nekonečným množstvím proměnných to nikomu nijak neusnadňují.
Čínská automobilka má rekord autonomních vozidel. Má to ale háček
Tato jízda upraveného Leafu byla nejdelší autonomní jízdou na britských silnicích. Byla však dost možná nejdelší i na celém světě.
Guinnessova kniha uvádí, že aktuální rekord nejdelší autonomní jízdy má hodnotu zhruba 212 kilometrů a byl stanoven v USA v říjnu 2016. Tehdy ale „řidič”, či snad spíše „lidská pojistka”, neseděl za volantem, připraven kdykoliv zasáhnout.