Článek
Nissan se podle japonských novin již nebude soustředit na Evropu tolik jako v předešlých letech. Ať už co se výroby, či prodejů týče. Nový plán automobilky má zvrátit rychlou expanzi vedenou bývalým předsedou Carlosem Ghosnem. Společnost má rovněž omezit své distribuční kanály ve třiceti zemích, zejména ve východní Evropě.
Dalším z jejích cílů má být odstavit španělský závod Avila pro lehké nákladní vozy, aby se mohl přeměnit na sklad, uvádí agentura Reuters. V Evropě se značka i nadále bude zaměřovat na crossovery jako Qashqai, Juke a X-Trail. Očekává se elektrické SUV Ariya. V rámci nové globální alianční strategie se ujme vedení při vývoji a prodeji malých vozů v Evropě Renault, což se týká příští generace modelu Micra.
Nissan odhaluje plány renesance, Evropu čekají elektrifikovaná auta
Ačkoli zprávy zatím nejsou konkrétní, již delší dobu Nissan pomalu, ale jistě přesouvá některé své operace z Evropy, aby se zaměřil na Čínu, USA a japonský trh.
V plánu je snížit výrobní kapacitu a počet modelů o pětinu a současně snížit provozní náklady o 300 miliard jenů (62 miliard korun) během tří let.
Nedávno japonská značka připustila, že má stárnoucí řadu s modely, které dosud nebyly tak konkurenceschopné – zejména v Evropě, kde se prodej snížil z 566 191 vozů v roce 2017 na pouhých 394 091 v nepandemickém roce 2019.
Nissan přijde s novou Microu, vývoj a výrobu si na starost vezme Renault
„Šli jsme na expanzi moc rychle. Předpokládali jsme, že globální automobilový trh bude růst a naše prodejní výkony budou excelentní. Ani jedno z toho se neuskutečnilo,” uvedl před týdnem pro britský magazín Car globální provozní ředitel společnosti Nissan Ashwani Gupta.