Článek
Nissan uvádí, že z celkových prodejů modelu Juke připadá na sportovně upravené verze Nismo pouhá tři procenta prodaných aut. Jde tak o prodejně okrajovou záležitost, která má vylepšit image samotného modelu, respektive výrobce.
Co se změnilo proti verzi Nismo? Nismo RS má o 18 k větší výkon (nyní 218 k/160 KW) a o 30 Nm větší maximální točivý moment (nyní 280 Nm). V případě automatické převodovky má ale motor točivý moment stejný jako u výchozí verze, tj. 250 Nm. U obou verzí Nissan slibuje výraznější zvuk motoru, respektive výfuku.
O pohon se stále stará přeplňovaná šestnáctistovka, novinkou je pro verze s přední poháněnou nápravou mechanický samosvorný diferenciál. Verze 4x4 jsou vybaveny systémem vektorování točivého momentu, u nich „samosvor” není součástí standardní výbavy. Převodovka je buď osmistupňová samočinná, nebo šestistupňová přímo řazená.
Větší brzdy, tužší podvozek
Posílily rovněž brzdy - velikost předních kotoučů vzrostla z 296 mm na 320 mm a zadní kotouče jsou nově vybaveny chlazením. Odlišné je i nastavení odpružení a tlumičů.
Verze Nismo má proti standardnímu Jukeu nižší přední a zadní nárazník, širší blatníky i boční prahy. Vzadu je standardně spoiler. Juke Nismo RS je v prodeji ve třech barevných provedeních - perleťové bílé, metalické černé a stříbro-šedé. Verzi Nismo RS poznáte podle červených zpětných zrcátek a červené linky, která se táhne kolem celého vozu.
Interiér je laděn do černé barvy, tak jak je u modelů divize Nismo obvyklé. Příplatková výbava zahrnuje sedadla Recaro, xenonové světlomety nebo panoramatický kamerový parkovací systém.
Prodejní cenu ani datum, kdy půjde Juke Nismo RS objednávat, zatím japonská automobilka neoznámila.