Článek
Nissan GT-R je mezi fanoušky rychlých sportovních vozů s velkým potenciálem pro další úpravy legendou, obzvlášť v poslední generaci s označením R35. Model byl představen již v roce 2007, což z něj dělá jeden z nejstarších stále dostupných sportovních vozů na trhu.
S evropskými trhy už se Nissan GT-R rozloučil v roce 2022, zhruba 13 let po evropské premiéře. Nyní automobilka Nissan potvrdila přípravy na odchod z dalšího důležitého trhu, a to amerického.
Severoamerické zastoupení japonské automobilky v tiskové zprávě uvedlo, že výroba GT-R pro severoamerický trh končí letos v září. Tedy dlouhých 17 let od chvíle, kdy byla stávající generace vozu v roce 2007 uvedena do nabídky.
Na rozloučenou si automobilka pro lokální zákazníky připravila dvě speciální edice, přičemž obě vzniknou v počtu pouze 200 kusů. GT-R T-Spec Takumi Edition nabídne speciální fialové lakování Midnight Purple, interiér s detaily v odstínu Mori Green, karbon-keramické brzdy, 20“ zlatá kola Nismo, širší podběhy a upravený systém Nismo VDC.
Specialitou bude také plaketka na motoru, označovaná takumi, která dostane u této limitované edice červené písmo, zatímco plaketka s VIN kódem bude zlacena.
Druhý speciální model, GT-R Skyline Edition, dostane lakování barvou Bayside Blue, která se proslavila především ve spojení s minulou generací GT-R R34, a detaily interiéru v barvě Sora Blue.
S odchodem Nissanu GT-R i z amerického trhu se pak nabízí otázka, jak dlouho ještě Nissan GT-R přežije. Automobilka sice v březnu zveřejnila lehce vyladěný vůz pro domácí japonský trh na modelový rok 2025, objevují se však spekulace, že i v domácím Japonsku šlo spíše o loučení a vůz už se dalšího roku nemusí dočkat. Nissan to ovšem zatím oficiálně nepotvrdil.