Článek
Podle agentury Reuters mohou výsledkem současných jednání být největší změny od zatčení Carlose Ghosna, někdejšího šéfa Nissanu, v roce 2018.
Podle společného vyjádření automobilek se jejich zástupci účastní „jednání o několika iniciativách“. Tam má kromě strukturálních změn v alianci patřit i potenciální investice Nissanu do elektromobilní jednotky Renaultu, která je prozatím označena „Ampere“.
Renault chce v Evropě od roku 2030 prodávat jen elektromobily
Výměnou za tuto investici by Renault mohl snížit svůj vlastnický podíl v Nissanu, který aktuálně činí 43 %. Naopak vlastnický podíl Nissanu ve francouzské automobilce je aktuálně patnáctiprocentní. Dominance Renaultu v alianci je pro Nissan už delší dobu předmětem neshod, Japonci by chtěli podíl snížit na 15 %, aby se síly vyrovnaly.
Podle nejmenovaného zdroje by snížení vlastnického podílu Renaultu neovlivnilo kooperaci automobilek. Mitsubishi také uvažuje o získání podílu v elektromobilní jednotce Renaultu v řádu jednotek procent, uvedl také zdroj.
„Můj odhad je, že japonští investoři (…) by byli radši, kdyby Nissan fungoval více jako samostatná společnost, nebo aspoň s nižším podílem,“ cituje agentura Seidžiho Sugiuru, analytika výzkumného institutu Tokai Tokyo.