Článek
Nissan se nedávno stal jednou z mála velkých světových automobilek, které rozhodly, že již nebudou investovat do vývoje spalovacích motorů, i když je to stále možné v rámci emisních norem Euro 7. V praxi to znamená, že od roku 2023 nepředstaví na evropské půdě auto s čistě spalovacím motorem.
Automobilka z Japonska naopak plánuje do roku 2026 prodávat elektrifikovaná vozidla s podílem až 75 procent z evropského objemu. Do konce desetiletí pak má Nissan generovat evropské zisky pouze z prodeje aut na elektřinu nebo s podporou elektřiny. V rámci toho Nissan uvede hned šest nových modelů.
Z evropského trhu se má definitivně stáhnout Nissan GT-R
Vedení Nissanu tvrdí, že do Evropy brzy zamíří celá škála nových a dle jejich slov nejkomplexnějších modelů v historii automobilky. Předseda evropského zastoupení Nissan Guillaume Cartier mimo jiné řekl, že automobilka využije celou řadu nejmodernějších technologií, kterými v současnosti disponuje.
V současné době lze v Evropě u Nissanu pořídit elektromobil Leaf, hatchback Micra nebo užitkové modely Townstar a Primastar. Nedávno Nissan představil také hybridní verze pro modely Juke a Qashqai. Na trh se chystá i elektrické SUV Ariya. Naopak z nabídky pomalu mizí supersportovní GT-R.
Nissan Qashqai dostal nový hybridní pohon
Mimo nových modelů také Nissan pracuje na tom, aby méně emisí produkovalo nejen jeho portfolio, ale také výrobní kapacity. Japonci se proto snaží o to, aby byly při výrobě používány především obnovitelné zdroje. Uhlíkové neutrality má firma dosáhnout do roku 2050.