Článek
„Tato investice je velmi významná, nejen co se týče produktů, ale i technologií, jako jsou elektromobily. Na rostoucím automobilovém trhu v Indii, který je třetím největším na světě, se chceme skutečně etablovat. Indii máme v plánu využít i jako základnu pro export,“ řekl novinářům provozní ředitel společnosti Nissan Ášvaní Gupta. Automobilky minulý týden oznámily restrukturalizaci své aliance a vedle Indie se zavázaly spolupracovat i v Evropě a Latinské Americe.
Každá z automobilek v Indii představí tři nové modely a při jejich vývoji budou spolupracovat. Avizovaly i sdílení součástek a technických řešení. Dva ze šesti modelů budou elektromobily - první, které výrobci v Indii uvedou.
Auta se budou vyrábět ve městě Čennaí na jihu Indie. Nissan a Renault tam společně vlastní závod s přidruženým výzkumným a vývojovým centrem. Obě společnosti měly na indickém trhu loni společně asi tříprocentní podíl. Továrna v Čennaí může ročně vyrobit přibližně půl milionu vozidel, loni jich Renault v Indii prodal pouze 87 tisíc a Nissan 35 tisíc.
Nová kompaktní platforma prověří soudržnost aliance Renault–Nissan–Mitsubishi
Obě automobilky minulý týden oznámily restrukturalizaci své aliance. Renault má snížit podíl v partnerské japonské automobilce Nissan ze současných zhruba 43 na 15 procent. Stejný podíl, tedy 15 procent, v Renaultu drží i Nissan.
Architektem francouzsko-japonské aliance Renault-Nissan, která byla založena v roce 1999, byl Carlos Ghosn, její pozdější ředitel. Japonskou automobilku tehdy zachránil před krachem. V roce 2016 do strategického partnerství přibyla japonská automobilka Mitsubishi.
Prodej aut v Indii loni vzrostl o 23 % na 4,4 milionu, vyplývá z dat společnosti S&P Global Mobility. Indie tak loni poprvé předstihla Japonsko.