Článek
Nissan Motorsports International, divize zodpovědná za ladění sportovních vozů japonské značky, vstoupila do povědomí především pod označením Nismo, které v uplynulých desetiletích zdobilo závodní i silniční modely. S koncem sportovních modelů se spalovacími motory na starém kontinentu ale logo Nismo z evropských silnic zmizelo.
Automobilka, respektive její evropské zastoupení ovšem využilo pondělní Světový den elektromobility k oznámení velkého návratu. Divize Nismo se totiž na starý kontinent vrátí s ostrým provedením čistě elektrického modelu Nissan Ariya.
Po designové stránce vůz zaujme drobnými úpravami, které byly zaměřeny především na dosažení optimální aerodynamiky. Díky upraveným nárazníkům, většímu difuzoru a novému spoileru se podařilo snížit součinitel vztlaku o 40 procent.
Nissan GT-R by se mohl vrátit do Evropy
Kromě aerodynamických doplňků, při jejichž vytváření automobilka zužitkovala poznatky ze soutěže Formule E, dostal vůz také zvětšené otvory pro přívod chladného vzduchu k namáhaným komponentám, klasické červené dekory a nová 20“ kola s aerodynamicky optimalizovaným designem a pneumatikami Michelin Pilot Sport EV.
Pohonné ústrojí modelu Nissan Ariya Nismo je tvořeno dvojicí elektromotorů, díky čemuž model nabízí pohon všech kol e-4ORCE. Kombinovaný výkon dosahuje 320 kW (435 k) a 600 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h tak slibuje kolem 5 sekund, pružné zrychlení z 80 na 120 km/h pak za 2,4 sekundy.
Automobilka také slibuje, že model Ariya Nismo nabídne větší přetížení při zrychlení a zatáčkách než Nissan GT-R Nismo. Pro lepší ovladatelnost má vůz také výrazně upravený a tužší podvozek.
O napájení vozu se stará baterie s kapacitou 87 kWh, parametry dojezdu však automobilka teprve zveřejní. Model Ariya e-4ORCE s podobnou baterií ale nabízí dojezd necelých 500 kilometrů.
Nissan Ariya Nismo se začne prodávat v příštím roce, ceny ani termíny dostupnosti na jednotlivých trzích zatím neznáme.