Článek
Nový model, o kterém se zatím hovoří pouze pod označením Firefly, zamíří do pozvolna se rozrůstajícího segmentu elektrických kompaktních hatchbacků, ve kterém by se měl utkat o přízeň zákazníků například s čínským modelem BYD Dolphin či evropským Renaultem 5.
Prodej modelu odstartuje v Číně během dubna tohoto roku, přičemž jeho cena startuje od 148 800 RMB, což je v přepočtu necelých 493 000 korun. Později by měl model zamířit také na evropské trhy, jedním z prvních by mohl být trh ve Velké Británii, kde na rozdíl od států EU neplatí tak vysoká dovozní cla na vozy vyrobené v Číně.
K modelu zatím chybí bližší technické specifikace, které budou zveřejněny až s blížícím se vstupem na trh. Přesto už automobilka zveřejnila alespoň pár zajímavostí, na které upozornil web CarNewsChina.
Sluší se například zmínit, že design vozu vznikal pod taktovkou evropského týmu v Mnichově, který vedl Kris Tomasson, dříve pracující pro Ford či BMW. Vůz má tradičně velmi aerodynamické tvary, velkou pozornost ale přitahují přední a zadní světla v podobě tří samostatných reflektorů uspořádaných do tvaru trojúhelníku.
Vůz by měl nabídnout působivý poloměr otáčení 4,7 metru i technologii autonomního parkování. Kliky dveří jsou zapuštěné, v kabině by mělo být až 9 airbagů a zajímavostí je i frunk o objemu 92 litrů, zatímco kabina by měla se zadními sklopenými opěradly pojmout náklad o objemu až 1250 litrů. Vůz by navíc mohl nabídnout i technologii vyměnitelných baterií ve speciálních stanicích.
S ohledem na chybějící informace o technice je těžké předvídat, jak zajímavou nabídkou nový model Firefly bude. Ostatně i cena se s příchodem na evropský trh jistě zvýší, nicméně i tak se všeobecně očekává, že půjde o jeden z nejdostupnějších kompaktních elektrických hatchbacků na starém kontinentu.