Článek
ET5 výrazně čerpá z většího modelu ET7, jde zkrátka o kompaktnější verzi. Nicméně nový elektromobil zaujme už třeba koeficientem odporu vzduchu jen Cx 0,24.
Novinka měří 4 790 mm na délku, 1 960 mm na šířku a 1 499 mm na výšku, a to při rozvoru 2 888 mm. To znamená, že má o něco větší půdorys než Tesla Model 3.
Uvnitř se Tesle díky dominantnímu vertikálně umístěnému displeji o úhlopříčce 10,2 palce podobá. Asijské zákazníky prahnoucí po technologiích zaujme 4K rozlišení, virtuální realita či 256 barev ambientního osvětlení.
Třetí model čínské automobilky Nio má jít i do Evropy
K pohonu slouží dva elektromotory o výkonu 150 kW vpředu a 210 kW vzadu, které poskytují kombinovaný výkon 360 kW, 483 koní, a točivý moment 700 Nm. Podle automobilky dokáže ET5 zrychlit na 100 km/h za 4,3 sekundy.
Pokud jde o dojezd, podle čínského testovacího cyklu (CLTC) může ET5 dosáhnout více než 550 km se 75 kWh standardní baterií, více než 700 km se 100 kWh. Vrcholná verze pak má dokonce nabídnout až 1 000 km na jedno nabití díky baterii o kapacitě 150 kWh. Čínské normy jsou však o něco méně náročné než evropský předpis WLTP.
Tesla prodává nová auta s čtyři roky starými bateriemi
Nové Nio ET5 dorazí k čínským prodejcům v září 2022, do prodeje půjde i v Německu, Norsku, Nizozemsku, Švédsku a Dánsku. Automobilka potvrdila, že vůz byl navržena tak, aby vyhovoval bezpečnostním pětihvězdičkovým standardům C-NCAP a Euro NCAP.