Článek
Nový elektrický crossover v interiéru nabídne dvě alternativy. Jednodušší uspořádání s vertikálně umístěnou obrazovkou ve stylu aktuální třídy S vypadá elegantně, technologické nadšence osloví spíše palubní deska složená ze tří rozměrných a zakřivených obrazovek.
Tvoří jeden kus zakřiveného skla o šířce 141 centimetrů. V něm jsou zabudovány tři obrazovky s vysokým rozlišením. Mezery mezi nimi by člověk neměl snadno poznat.
Díky technologii OLED se totiž mohou jednotlivé pixely, včetně těch na krajích obrazovky, vypínat. Tím by obrazovka měla na pohled splynout s palubní deskou. Kýženému efektu má pomoci i ambientní osvětlení a především horní vrstva „stříbrného stínu“, speciálně lakovaného plastu.
Svůj dotykový displej má k dispozici i pasažér. Pokud v autě žádný nesedí, stane se z obrazovky dekorativní prvek. Zobrazí třeba malé hvězdičky. Na pokyny cestujících reaguje i 12 vibračních jednotek pro haptickou vazbu. Mercedes uvádí, že zapracoval i na strojovém učení, vůz má poznat, kdy uživateli nabídnout oblíbené funkce. Zaujmou i parametry systému. Má osmijádrový procesor a 24GB RAM.
Nabídne i spánkový režim
EQS má v rukávu i moderní technologie jako je head-up průhledový displej s rozšířenou realitou nebo spánkový režim. Typicky během nabíjení na dlouhých cestách nabídne tři fáze pro rychlý odpočinek.
Nabídku Mercedesu čeká zemětřesení ve jménu elektromobility
Nejdříve uvede sedadlo řidiče do klidové polohy, zavře boční okna a rolety, aktivuje ionizaci čerstvého vzduchu a nastaví okolní osvětlení. Zapne uklidňující tóny a zobrazí hvězdnou oblohu na centrálním displeji. Probuzení je doprovázeno „pozvolna se aktivující zvukovou scénou, vhodnou vůní a krátce aktivní jemnou masáží a ventilací sedadla“. Nakonec se sedadlo znovu zvedne a rozbalí se rolety.
Výkladní skříň elektrických Mercedesů
Rodina EQ od Mercedesu se brzy rozroste. EQS má být vlajkovou lodí s karoserií crossoveru. Současné modely EQA a EQC doplní sedan a SUV EQE, ale také další modely.
Detaily ohledně sériové varianty EQS si Mercedes zatím drží pod pokličkou. Jasné nicméně je, že se inspiruje stejnojmenným konceptem. Má být prvním autem na světě, které stlačí hodnotu aerodynamického odporu pod 0.20 Cx. Největší baterie nabídne kapacitu 108 kWh a dojezd až 700 km dle přísnějšího testovacího cyklu WLTP.