Článek
Systém se jmenuje Audible Vehicle Alert, tedy česky Zvukové upozornění vozidla, a není možné ho vypnout. Mění se podle toho, jestli auto zrychluje nebo zpomaluje, a přidává tón navíc, když se vůz chystá odbočovat.
Zkráceně je označován AVAS a funguje do rychlosti 20 km/h. Ve vyšší rychlosti je podle Jaguaru dostatečný hluk odvalujících se pneumatik a vzduchu obtékajícího karoserii, takže už není nutné přidávat další zvuk.
Vývoj zvuku, který slyšíte ve videu, trval zhruba čtyři roky, a plní požadavky evropského nařízení o vnějším zvuku elektromobilů, které by mělo vstoupit v platnost v červenci roku 2019. Nařízení požaduje vnější zvuk v hlasitosti alespoň 56 dB(A).
Proč trval vývoj tak dlouho? Jaguar původně chtěl i-pacu dát zvuk vesmírného plavidla jako ze sci-fi, ale zjistil, že když chodci něco takového slyší, automaticky se podívají k nebi. Současný zvuk byl testován v laboratořích i v městském prostředí.