Článek
Protože výroba baterií pro elektromobily je proces náročný na životní prostředí a baterie je rovněž nejdražší součástkou vozu, už dlouho se hovoří o recyklaci použitých baterií. Nasazení v masové míře však zatím chybí. Nevadská společnost Redwood Materials nyní říká, že při recyklaci dokáže z baterií dostat zpět 95 procent kovů.
Automobilka Volkswagen už spustila pilotní provoz v závodě na recyklaci baterií v německém Salzgitteru, ovšem pokračuje to dále - se stejným účelem bude spolupracovat s Redwood Materials.
Dodávky baterií pro elektromobily budou problém, obává se koncern Volkswagen
Její fabrika v nevadském Carson City má recyklovat doslouživší baterie elektromobilů, a to tak, že z nich dostane 95 procent lithia, mědi, niklu a kobaltu. Následně bude tyto materiály používat pro výrobu komponent anod a katod do nových baterií pro elektromobily.
„Ročně našimi dveřmi projde 6 gigawatthodin lithium-iontových baterií, dost k tomu, aby se vyrobily baterie do více než 60 tisíc elektromobilů. Je to většina lithium-iontových baterií, které se v Severní Americe dnes recyklují,“ říká firma s tím, že navyšuje své kapacity, aby byla připravena na to, až budou baterie prvních moderních elektromobilů v masové míře dosluhovat.
Cílem je vytvořit uzavřenou smyčku v životním cyklu baterií tak, aby se - alespoň ve Spojených státech - nemuselo těžit mnoho surovin pro jejich výrobu. To by mohlo znamenat snížení ceny materiálů pro výrobu elektromobilů a s tím i jejich nižší cenu pro koncového zákazníka. V neposlední řadě to má také pomoci zlepšovat udržitelnost výroby baterií.