Hlavní obsah

Neuvěřitelné plány na výrobu modelu Chevrolet Volt

Chevrolet oznámil, že v roce 2010-2011, kdy má začít výroba elektromobilu Chevrolet Volt, hodlá vyprodukovat až 60 000 kusů tohoto vozu! Tato produkce se zdá téměř neuvěřitelná ve srovnání s tím, kolik se dnes prodá hybridních a elektromobilů v USA.

Článek

GM doufá, že toto číslo není přehnané a zdůvodňuje jej tím, že na začátku dalšího desetiletí již bude zájem o ekologické automobily o několik set procent převyšovat ten současný. Zpřísňující se emisní normy a zvyšující se cena benzínu tomu napovídá. Jen pro srovnání. Když Toyota nasadila do prodeje svůj hybridní model Prius, vyrobila ho za první rok 15 000 kusů.

Vůz by měl stát navíc lehce pod 30 000 dolarů (asi 600 000 Kč), což je prý hranice, na které může být produkce zisková. Podle některých expertů ale je produkce voltu v takovém množství více než sázka do loterie. Americký trh zatím není připraven pro absorbování tak velkého množství elektromobilů. Uvidíme, která strana má pravdu.

Co je Chevrolet Volt?

Automobil rozvířil hladinu motoristického trhu už předtím, než bylo rozhodnuto o jeho výrobě. Zatím žádný z konkurentů nepřipravil tak očividně jednoduchý a přitom účinný systém, který by přesunul hybridní pohon spíše do kategorie elektromobilu.

Volt totiž pohánějí výhradně elektromotory. Akumulátory se nabijí z klasické rozvodné sítě přes noc a ráno může vůz vyjet do ruchu měst. Největším problémem je u takto poháněných vozidel dojezd. To vyřešili u Chevroletu šalamounsky.

Vůz má totiž i spalovací motor - tříválec o objemu jeden litr. Ten pracuje vlastně jako stacionární agregát při ustálených otáčkách v režimu nejvyššího točivého momentu s nejlepším nastavením spalováním benzínu. Vyrábí elektřinu pro baterie, díky čemuž je možné na jedno nabití a spotřebování nádrže ujet více než 1000 km! Spotřeba motoru se liší podle stavu nabití baterií. Při částečném nabití by se měla pohybovat na úrovni 1,9 l, při zcela vybitých bateriích, kdy elektřina bude proudit prakticky rovnou do elektromotorů se zvýší na 4,9 l na 100 km.

:. Pohonné ústrojí Chevroletu Volt ve verzi elektřina/benzín. (Foto GM. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Chevrolet Volt se však na autosalonu v Šanghaji představil i jako vůz s pohonem na palivové články, což je další varianta, která by připadala v úvahu, pokud by tato technologie byla do té doby lépe rozpracována a finančně lépe zvládnutelná.

Související témata:

Související články

Test Toyoty Prius: kupte si budoucnost

Toyota Prius byla prvním sériově vyráběným automobilem s hybridním pohonem na našem trhu. Není nejlevnější, za technické speciality se musí platit....

Priusů je v Evropě již 50 000

Prius s číslovkou 50 000 prodalo nizozemské dealerství Dijksman v Haarlemu místní rodině. Nizozemí je pro Prius v Evropě důležitým trhem, neboť je odbytištěm...

Výběr článků

Načítám