Článek
Málokterá značka zůstává věrná původnímu designu tak důsledně jako Morgan Motor. Kořeny modelu Plus Four sahají až do padesátých let, jeho evoluce ale v roce 2024 pokračuje další drobnou modernizací. Najít změny chce ale pořádný kus znalostí a pozornosti.
Omlazený Morgan Plus Four totiž dostal například nové přední světlomety, které jsou větší a jsou do nich integrované směrovky. Nová jsou také koncová světla, rovněž s integrovanými směrovkami.
Morgan představil prototyp elektrické retro tříkolky, váží 700 kilo a ujede 240 km
Automobilka měla přepracovat i přední splitter a zadní difuzor, upravila úchyty registrační značky, instalovala nová hliníková zrcátka a poupravila plakety označující model. V kabině je nový LCD displej a potěší i nový audiosystém značky Sennheiser. Designéři také přepracovali osvětlení kabiny a vyhráli si i s klíčkem.
Pod kapotou je dvoulitrový čtyřválec BMW TwinPower Turbo, nabízející v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou nejvyšší výkon 190 kW (259 k) a 350 Nm točivého momentu. Roadster tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a uhání až 240 km/h.
Stejný motor je však dostupný i s osmistupňovým automatem, kdy nejvyšší výkon sice zůstává 190 kW (259 k), točivý moment ovšem vzrůstá až na 400 Nm. Zrychlení na 100 km/h pak trvá jen 4,8 sekundy.
Lepší ovladatelnost zajistí vylepšený podvozek s novými tlumiči i pružinami. Zájemci si však mohou připlatit i volitelný balíček Dynamic Handling Pack, který přidává zadní stabilizátor, nové pružiny a nastavitelné tlumiče.
Modernizovaný Morgan Plus Ford se začne vyrábět v květnu a jeho cenovka začíná od 62 500 liber, což je zhruba 1,86 milionu korun. S modernizací přitom automobilka plánuje i vstup modelu na americký trh.