Článek
Legendární automobil se bez drastických změn či úprav vyrábí v Rusku už od roku 1977 a stále sází na to stejné. Off-road je vyhlášený svojí spolehlivostí a dostupností v terénu, kterou získával a stále ji potvrzuje díky stálému pohonu všech čtyř kol a čtyřválcovému motoru.
Niva už možná nebude Chevroletem, AvtoVAZ vyplatí GM ze společného podniku

Lada i v rámci faceliftu pro rok 2020 vsadila na stejné zbraně. Novinku, která se nyní místo Niva z právních důvodů jmenuje 4x4, zdobí znovu jednoduchý design, který se doopravdy příliš nezměnil už čtyři desetiletí. Pod maskou přibyla snad jen mlhová světla.

Nová Lada 4x4 sází na stejný design už desítky let

Lada 4x4 před modernizací, změny hledejte lupou.
Podobně strohý a účelný je pak i vnitřek vozidla, kde ovšem oproti minulým modelům Lada přistoupila k instalaci klimatizace s manuálním ovládáním. Na středové konzoly pak najdou zákazníci třeba držáky na pití nebo malý odkládací prostor. Rusové také slibují, že má jejich 4x4 nová, pohodlnější sedadla a elektricky ovládaná okénka.
Tesla Cybertruck by v Evropě nedostala silniční homologaci, míní expert

Změny se, naštěstí, nedotkly motoru. Legendární ruský nezmar stále sází na 1,7 litrový zážehový motor, který produkuje 83 koňských sil a výkon posílá na všechny čtyři kola. Automobil je také vybavený pětistupňovou automatickou převodovkou. Modernizované provedení se prostřednictvím dovozců může dostat i na český trh, ovšem zatím za neznámou cenu.