Hlavní obsah

Nesmontované automobily z Mladé Boleslavi

MLADÁ BOLESLAV

Automobilka Škoda Auto otevřela v Mladé Boleslavi nové centrum pro dodávky nesmontovaných automobilů do zahraničních závodů firmy. Úkolem střediska ČKD Centrum je příprava a expedice takzvaných rozložených vozů do montážních podniků v Indii, Kazachstánu, Bosně a Hercegovině a na Ukrajině.

Článek

Loni ve svých čtyřech zahraničních závodech automobilka zvýšila výrobu o čtvrtinu na 21 454 vozů a letos chystá nárůst na 32 263 aut. V závodě v Bosně a Hercegovině chystá letos snížení z loňských 2505 na 2134 vozů, na Ukrajině naopak zvýšení z loňských 10 038 na 15 949 vozů, v Indii z 8710 na 11 879 vozů a v novém závodě v Kazachstánu z loňských 508 na 2301 vozů.

ČKD centrum by mělo zajistit kompletní přípravu, balení a expedici vozů Škoda v různých stupních rozložení. Jednotlivé komponenty a montážní moduly se vyrábějí v závodech firmy v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, nebo jsou dodávány koncernovými a externími dodavateli. Kompletní rozložené vozy jsou pak do zahraničního montážního závodu expedovány z centra v Mladé Boleslavi v přepravních kontejnerech nebo vlakových soupravách.

Díly i do Ruska

Centrum by mělo v budoucnu zajišťovat i dodávku rozložených dílů pro chystanou továrnu koncernu Volkswagen v Rusku. Koncern by měl v květnu vybrat místo pro továrnu, kde by měla do konce roku 2008 začít výroba automobilu Škoda Octavia a vozu založeného na modelu Volkswagen Polo.

Podstatnou roli by v plánech automobilky měl hrát také montážní závod v Šanghaji v Číně. Předseda představenstva firmy Detlef Wittig řekl, že příprava této výroby jde podle plánu a v prosinci se zde mají začít vyrábět první octavie. Podle Wittiga sem zpočátku bude mířit asi 25 procent dílů z českých závodů, ale později tento podíl klesne na pouhých 15 až 10 procent, zbytek pokryjí tamější dodavatelé. V příštím roce zde automobilka plánuje vyrobit kolem 40 000 octavií. Podle reakce trhu počítá v dalších letech případně i se zvýšením na 50 000 až 80 000 vozů nejen pro čínský trh, ale i pro okolní státy.

Roomster jen pro Evropu

Wittig také naznačil možnosti dalšího rozšíření montáže v Indii, kde se nyní vyrábějí staré i nové octavie a superby a zvažují možnost výroby fabie. "To by umožnilo další skokové navýšení objemu. Nyní tam vyrábíme řádově 10 000, chceme to zvýšit na 15 000 vozů. A pokud bychom tam zavedli i fabii, mohli bychom mluvit o nárůstu o dalších 10 000 vozů. O tom se ale zatím diskutuje a rozhodnutí dosud nepadlo," řekl. Naopak nový model roomster je podle něho určený pro evropský trh a je na to i určena kapacita závodu v Kvasinách.

Výběr článků

Načítám