Článek
Většina silných SUV, snad s výjimkou Audi SQ7 TDI, má benzínové motory. Škoda Kodiaq RS ale má od výrobce dostat diesel. Bude sice mít dvě turba a 240 koní, ale pořád je to diesel a o benzínovém RS automobilka zatím mlčí. [celá zpráva]
Proto na scénu přichází německý tuner ABT, který připravil něco na způsob benzínového kodiaqu RS, byť mu tak samozřejmě oficiálně říkat nemůže. Pod jeho kapotou je dvoulitrový benzínový motor, jehož výkon vzrostl ze 180 na 216 koní a točivý moment z 320 na 360 N.m.
Jistě, na čísla BiTDI to pořád nestačí, ale nárůst 36 koní a 40 Nm bude poznat, ať už budete chtít řádně zrychlit anebo odvézt šest pasažérů. Zrychlení na stovku se zlepšilo ze sériových 8 sekund na 7,8 a maximálka vzrostla z 207 km/h na 212.
Pod kapotou přibude pouze přídavná řídící jednotka, na mechanice se nic nemění. Podle specifikací však bude potřeba tankovat vysokooktanový benzín.
Více výkonu i pro diesel a až 21” kola
Pokud už jste si koupili dieselový kodiaq a chtěli byste víc síly, i pro vás mají Němci řešení. Stopadesátikoňovému 2,0 TDI umí zvýšit výkon na 180 koní, silnější 190k verzi dokonce na 215 koní. U obou verzí roste i točivý moment, a to o 40 N.m na 380, resp. 440 N.m.
Cena navýšení výkonu je pro všechny tyto tři verze, tj. dva diesely a jeden benzín, stejná, a sice 1 672 eur (cca 43 tisíc korun) bez DPH a instalace. Ta přijde na 152 eur (3 900 korun), opět bez daně.
Kromě toho nabízí úpravce pro kodiaq také kola v několika designech o rozměrech 18 až 21 palců s odpovídajícími pneumatikami. Jejich ceny se pohybují od 3 206 do 5 000 eur (zhruba od 82 do 128 tisíc korun) bez DPH.