Článek
Autor videí o tom, jak to vypadá uvnitř explodující pneumatiky či uvnitř katalyzátoru za jízdy, se nyní rozhodl přiblížit funkci sání motoru. Konkrétně přeplňovaného řadového šestiválce ve své Toyotě Supra čtvrté generace - té, kterou proslavila filmová série Rychle a Zběsile.
Pomocí speciálního držáku, jehož výrobu ovšem neupřesnil, namontoval mezi škrticí klapku a sací kanály kameru. Umístil ji tak, aby přímo viděla do čtvrtého válce, na jeho vstřikovač - motor má nepřímé vstřikování paliva - i ventily.
A právě chování vstřikovače je jednou z nejzajímavějších částí videa. Běžně stříká trošku paliva v přesně daných časových intervalech, ale všimněte si, jak pod plným plynem ve vysokých otáčkách a za maximálního tlaku turbodmychadla dodává palivo v obrovském množství.
Není podstatné, že tento motor je upravený a má obrovské turbodmychadlo s ohromným plnicím tlakem - byť konkrétní čísla neznáme - ve všech benzínových motorech to je stejně. Na 14,7 dílu vzduchu je třeba dodat 1 díl paliva, takže čím víc vzduchu do sání natlačí turbodmychadlo, tím víc paliva je třeba vstříknout.
Neodborné hrátky s fólií a odstraňovačem laku zničily karoserii Audi
Za zmínku stojí také „záblesky” bílé mlhy v sání, která ukazuje na prudkou změnu tlaku při zavření škrticí klapky. V ten moment se v sacím traktu místo přetlaku extrémně rychle vytvoří podtlak.
Neznámá nahnědlá kapalina, která se v sání objevuje, tam nepatří, a autor videa také po vytažení kamery říká, že se podívá po problému.
Zbývá dodat, že něco podobného není radno zkoušet na vlastní pěst. Existuje totiž riziko poškození kamery, rámečku či držáku v případě, že by se něco za jízdy uvolnilo. Úlomky náčiní by mohly být nasáty do motoru, kde by mohly způsobit vážné škody.