Článek
Český svaz byl vedle německé asociace automobilek VDA jedním ze dvou národních sdružení, která se jednání účastnila. „Vnímáme posun v myšlení Evropské komise i klíčových hráčů, ale teprve čas ukáže, zda to povede k reálným výsledkům. S očekávaným akčním plánem pro automobilový průmysl, který má být zveřejněn 5. března, doufáme, že naše příspěvky budou zohledněny. Jedno je však jasné: nemůžeme si dovolit opakovat minulé chyby – utápět se ve strategiích bez jasných kroků k realizaci,“ uvedl Petzl.
Navrhované dočasné moratorium na regulace má podle Petzla dát průmyslu prostor k nadechnutí. „Než budou zaváděny nové regulace, musíme nejprve implementovat ty, které již byly schváleny, a důkladně zvážit jejich dlouhodobý dopad,“ podotkl.
Odstranění neefektivních pokut a revize regulací by pak podle něj přinesly obrovskou úlevu s minimálními náklady. „Stačí vzít pero a podepsat,“ dodal.
Prach z brzd může být horší než emise nafťáků, tvrdí nová studie

Diskuse se odehrála ve středu pod vedením eurokomisaře pro prosperitu a průmyslovou strategii Stéphana Séjourného a přítomní se podle mluvčí Evropské komise Ley Zuberové zaměřili na výrobu baterií v Evropě a na průmyslový hodnotový řetězec.
Strategické rozhovory o budoucnosti automobilového průmyslu zahájila Evropská komise 30. ledna. Diskuse se tehdy zúčastnilo 22 zásadních hráčů z automobilového sektoru, například ze společností Renault, Volvo, Volkswagen či Valeo.
Eurokomisař pro dopravu Apostolos Tzitzikostas byl zároveň pověřen vypracováním zmíněného akčního plánu pro odvětví automobilového průmyslu.
Automobilový průmysl v Evropě se v poslední době potýká mimo jiné s nízkou poptávkou, rostoucí konkurencí z Číny a nečekaně malým zájmem lidí o elektromobily. Čelí také hrozbě, že administrativa nového amerického prezidenta Donalda Trumpa uvalí dodatečná cla na dovoz do USA.
Letos přitom Evropa zpřísnila emisní limity pro auta vyráběná v Evropě a stále také platí záměr v roce 2035 zakázat výrobu aut se spalovacími motory. Revize tohoto záměru měla přijít v příštím roce, ale kvůli zhoršující se situaci v odvětví vyvolaly některé členské země EU, včetně Česka, její uspíšení už na letošek.
Automobilky v EU nakupují emisní povolenky od Tesly či Polestaru

Automobilkám v EU hrozí za emise sankce, které poškodí celé odvětví, varuje šéf Škody
