Článek
Lamborghini Huracán a jeho předchůdce Gallardo měly společného sourozence ve formě Audi R8. To ovšem končí bez přímého nástupce - pokud nějaký bude, bude jezdit na elektřinu - a na italské automobilce tak zůstávají celé náklady na vývoj příští generace huracánu, ať už se bude jmenovat jakkoliv.
Podle Francesca Scardaoniho, šéfa asijsko-pacifické divize Lamborghini, to není problém. „Máme tak dobré zisky, že jsme dostali zelenou vyvinout vlastní platformu,“ cituje ho australský web Drive.
„Na jednu stranu je přínosné být součástí skupiny VW a mít sdílenou platformu, protože můžete sdílet technologie a použít technologie, které fungují u jiných značek - je to dobrý přístup. Ale samozřejmě mít možnost navrhnout vlastní platformu nám dává více svobody vytvořit platformu, která pasuje k DNA Lamborghini bez jakýchkoliv kompromisů,“ vysvětluje dále Scardaoni.
Sporťáky Lamborghini vděčí za zrod nespokojenému majiteli ferrari. Firma slaví 60 let
„Je to složitější, vyžaduje to větší investici - a proto to jsme schopni nyní udělat. Vidíme rekordy čtvrtletí za čtvrtletím, rok za rokem po finanční stránce, takže jsme schopni investovat obrovské množství peněz na výzkum a vývoj a navrhnout si vlastní platformy,“ dodal.
Použití platformy nástupce huracánu je nyní v plánu výhradně pro značku Lamborghini, ale Scardaoni nevyloučil, že by se to mohlo změnit. „Plánování velké organizace, jako je skupina Volkswagen, se může změnit. Nedokážu to jasně říct. Ale dnes to je tak, že plánujeme použití jen u Lamborghini,“ uvedl.
Automobilka loni dodala 9233 aut, z čehož více než polovinu - 5367 kusů - tvořilo SUV Urus. Vykázala zisk 614 milionů eur, tedy zhruba 14,6 miliardy korun.