Hlavní obsah

Německým králem prémiových značek se za první pololetí stalo BMW

Nejvyšší počet prodaných aut z tradiční trojice německých prémiových automobilek si za první pololetí tohoto roku připsalo BMW, Mercedes je druhý.

Foto: BMW

Modernizované BMW řady 3

Článek

Německo je domovem mnoha zajímavých automobilek, snad celý svět ale pozná trojici prémiových značek Audi, BMW a Mercedes-Benz, které každoročně soupeří o nejvyšší počet prodaných vozů.

Po prvním pololetí roku 2024 přitom vede mnichovská automobilka BMW, která si připsala 1 096 486 prodaných vozidel. Meziročně si tak značka připsala 2,3% růst, elektromobily si pak připsaly dokonce 34% růst, celkem se jich prodalo bezmála 180 000 kusů.

Foto: BMW

BMW řady 7 zaznamenalo dokonce 22% růst prodejů.

Na druhém místě skončila značka Mercedes-Benz, která za prvních šest měsíců prodala 960 000 vozů, což znamená meziroční pokles o osm procent. Prodeje elektromobilů pak poklesly dokonce o 17 procent a celkem jich značka prodala pouze kolem 93 400 kusů.

Třetí pozici obsadila automobilka Audi, která si meziročně pohoršila také o osm procent (833 000 prodaných aut), v oblasti elektromobilů ale prodeje stouply o 1,3 procenta. Pro zajímavost dodejme, že značka Porsche (která s Audi spadá pod křídla VW) prodala 155 045 vozidel, což představuje sedmiprocentní pokles.

Podle agentury Reuters, která na výsledky upozornila, nicméně značky Mercedes-Benz, Audi i Porsche spoléhají na nové modely, které by měly být brzy uvedeny a pravděpodobně opět zvednou zájem ze strany kupujících. Značka BMW již představila několik inovovaných modelů v uplynulých měsících.

Nové BMW M5 poprvé dostalo plug-in hybrid. Je výkonné, ale těžké

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám