Článek
"Zda to znamená, že vůz musí být demontován, zda může být poslán zpět do Číny, nebo prodán v jiné zemi, zatím není jisté. Závěrečné rozhodnutí ještě není napsáno," dodal Tholl. Podle něj není jisté ani to, kdy rozhodnutí vstupuje v platnost.
Mluvčí společnosti China Automobile, která vůz Shuanghuan CEO dováží, Karl Schlössel uvedl, že se dovozce proti rozhodnutí soudu odvolá. Když to bude nutné, hodlá případ dovézt až k Evropskému soudnímu dvoru.
China Automobile začala dovážet CEO do Německa tento měsíc. Vůz je možné koupit ve 40 autosalonech v Německu a v 300 dalších autosalonech po Evropě.
:. BMW X5: originál, který se čínské auto snaží napodobit. foto: BMW
Mluvčí BMW Andreas Lampka uvedl, že BMW podala žalobu na společnost, protože karoserie CEO se výrazně podobá modelu X5. "Vůz CEO poškozuje naše práva na ochranu designu a značky," uvedl Lampka. Obdobnou žalobu podala firma i v Itálii a stejné akce chystá i v dalších zemích, kde se prodávají modely X5 i CEO.
Základní model CEO v autosalonech stojí 26 000 eur (přes 622 000 Kč). To je zhruba polovina ceny X5 v Německu. Mizerné jízdní vlastnosti, stejně jako mimořádně špatnou aktivní i pasivní bezpečnost čínské kopie již popsalo mnoho odborných motoristických časopisů.