Článek
Bezdrátové nabíjení stojícího elektromobilu už je na světě, u pohybujícího se vozidla je však zatím hudbou budoucnosti. Kromě Fiatu, který ohlásil práci na této technologii v loňském červnu, se nyní přidává německé město Balingen.
Tam vznikne kilometr dlouhá testovací „nabíječka“ nazvaná ERS (Electric Road System), ovšem v rámci testovacího provozu zatím pro jediný autobus. Kromě toho také přibudou dvě indukční nabíječky pro zmíněný autobus, umístěné tam, kde na své trase na víc než pár sekund zastavuje.
Na projektu spolupracuje izraelská firma Electreon a německý poskytovatel nabíjecích stanic pro elektromobily EnBW. Přispívá také Technologický institut v Karlsruhe. Projekt má dvě fáze, v první je čtyřsetmetrová indukční nabíječka pro nabíjení za jízdy a ony dvě statické nabíječky, v druhé zbylých 600 metrů cívek pro nabíjení za jízdy.
Autobus nebude normální linkou MHD, nýbrž speciálním autobusem převážejícím účastníky veletrhu Zahrada 2023, který začíná 5. května letošního roku.
„Chceme udělat bezdrátové nabíjení technicky kompatibilní s německou veřejnou dopravou,“ cituje web Electrive, který o novince také píše, Alexandera Pöllauera z EnBW.
Balingenský projekt je druhým podobným v Německu. První běžel v Karlsruhe, rovněž ve spolupráci firem Electreon a EnBW. Prvně jmenovaná firma na něj obdrží dotaci ve výši 3,2 milionu eur, tedy asi 77,4 milionu korun.