Hlavní obsah

Německé automobilky hrozí, že kvůli aféře vrátí ADACu ceny

Největší německé automobilky Volkswagen, BMW a Daimler pohrozily vrácením všech cen získaných v anketě o nejoblíbenější německé auto vyhlašované autoklubem ADAC, pokud se potvrdí nová podezření, že autoklub manipuloval s umístěním jednotlivých značek v hlasovací soutěži. Napsal to německý deník Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Foto: ADAC

Autoklub ADAC je s 19 milióny členů největším sdružením svého druhu v Evropě a vůbec největším spolkem v Německu.

Článek

List Süddeutsche Zeitung ve čtvrtek uvedl, že v letošní anketě měl model od BMW skončit na sedmém místě, ve zveřejněných výsledcích se ale objevil na pátém místě. Vůz Volkswagen Tiguan, který ve skutečnosti pátou příčku obsadil, z výsledkové listiny úplně vypadl. ADAC se přitom při provalení skandálu s úpravami výsledků ankety dušoval, že jeho bývalý komunikační šéf pouze navyšoval počty došlých hlasů, aby zvýšil prestiž cen, pořadí v hlasování ale prý neovlivňoval.

"Pokud se tato podezření potvrdí, vrátíme všechny 'Žluté anděly'," potvrdil deníku Bild mluvčí BMW. Podobně se vyjádřil i mluvčí Volkswagenu. "Pokud je to pravda, pošleme ADACu celý náklad cen zpátky," citoval ho Bild. Automobilka Daimler k tomu dodala, že v případě potvrzení manipulací s umístěním ztratí ceny od ADACu veškerou hodnotu.

Prezident klubu rezignoval

Podle německých médií to může být poslední rána pro důvěryhodnost ještě nedávno vysoce respektovaného autoklubu, který je s téměř 19 milióny členů největší členskou organizací v Německu.

Prezident německého autoklubu ADAC Peter Mayer v pondělí rezignoval, důvodem je aféra této organizace s ovlivňováním ankety o nejoblíbenější německé auto. Čtyřiašedesátiletý Mayer, který byl v čele autoklubu od roku 2001, dlouho osobní odpovědnost za aféry této organizace odmítal.

Související články

Výběr článků

Načítám