Článek
Německý autoklub ADAC vyhlašuje statistiky spolehlivosti od konce sedmdesátých let. Podmínkou je, že automobil nesmí být starší než šest let a musí se jej v Německu prodat za rok alespoň deset tisíc kusů. ADAC do statistiky zahrnuje automobily, ke kterým kvůli poruše vyjížděli tzv. žlutí andělé.
Letošnímu žebříčku kralovaly německé automobily, které ovládly střední třídu i luxusnější segmenty. Mezi malými auty bodovala Toyota a pro mnohé překvapivě Peugeot. Mezi nejčastější závady patřily poruchy na elektroinstalaci (polovina případů).
Škodovky si vedly vcelku dobře, k oslavám ale v Mladé Boleslavi není důvod – roomster skončil na šestém místě, ovšem fabia byla až šestnáctá (z 23 hodnocených vozidel). Octavia, ADACem nesprávně zařazená do střední třídy, skončila devátá, superb se do žebříčku kvůli nižším prodejům neprobojoval.
Kompletní výsledky najdete na stránkách ADACu.