Článek
Druhou příčku obsadila německá značka BMW, za kterou následovala japonská Toyota. "Celková spokojenost je na nejvyšší úrovni od spuštění studie v roce 2002," uvedl analytik společnosti J.D. Power Martin Volk. "Více spotřebitelů hlásí spíše nadšení než pouhou spokojenost, což by mohlo vést k finančním přínosům pro výrobce," dodal.
V hodnocení jednotlivých modelů opět zvítězil japonský hybridní automobil Toyota Prius. Hybridní vozy kombinují různé druhy pohonu, nejčastěji benzinový a elektrický, což umožňuje úsporu paliva. Jsou však dražší, než srovnatelné modely s klasickým pohonem a jejich úspora není například ve srovnání s moderními turbodiesely příliš velká.
:. Škodovce se v Německu prodejně daří. Foto: Škoda Auto
Jak už to u podobných anket bývá, výsledky jsou i přes velké množství hlasujících subjektivní. Při nákupu automobilu by proto měly být pouze jedním z měřítek.
Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, loni v Německu prodala rekordních 118 692 vozů. Její podíl na největším evropském trhu s automobily tak stoupl na 3,8 procenta z předchozích 3,4 procenta.
Spokojenost s automobily v Německu (2008) - J. D. Power | |
---|---|
1. Honda | 849 / 1000 bodů |
2. BMW | 845 / 1000 bodů |
3. Toyota | 844 / 1000 bodů |
4. Audi | 840 / 1000 bodů |
5. Mazda | 837 / 1000 bodů |
6. Daihatsu | 830 / 1000 bodů |
7. Mercedes-Benz | 828 / 1000 bodů |
8. Škoda | 824 / 1000 bodů |
9. Volvo | 817 / 1000 bodů |
10. Nissan | 815 / 1000 bodů |