Článek
Zdlouhavé spojování koncernů PSA a FCA v jednu firmu jménem Stellantis má být dokončeno během příštího roku. Už nyní se však hovoří o plánech na výrobu různých modelů - či přesněji, na jejich konec.
Má se to týkat zejména čínského trhu, alespoň podle slov generálního ředitele PSA Carlose Tavarese a finančního ředitele stejné firmy Philippa de Roviry, které cituje web Automotive News. Právě tam totiž prodeje obou koncernů v poslední době rapidně klesají.
Dvě z kolínských trojčat má čekat zánik, výroba se nevyplatí

Tavares hovoří o novém začátku Stellantisu v Číně a de Rovira říká, poněkud překvapivě, že by nebylo odůvodnitelné pokračovat s tak velkým množstvím značek a platforem pod jednou střechou.
To je v přímém rozporu s rok starým prohlášením Tavarese, podle nějž bylo jedním z hlavních úkolů fúze skupiny PSA a Fiat Chrysleru udržet všechny značky, které dnes na trhu figurují.
Nenechám zemřít ani jednu značku, říká o fúzi s Fiat Chryslerem šéf PSA

U platforem to už tak jednoduché není. Jednoznačným cílem spojení dvou takto velkých koncernů - Stellantis poté bude čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě - je úspora nákladů a právě sdílení platforem pro různé modely a různé značky je jednou z prověřených cest, jak toho dosáhnout.
Samozřejmě není známo, jakých modelů a případně jakých značek se bude ukončení výroby týkat. Stejně tak můžeme pouze spekulovat, zda se změny dotknou i Evropy či Ameriky.