Hlavní obsah

Některé modely nepřežijí spojení PSA a FCA. Kosit se má na obou stranách

Novinky, Marek Bednář

Spojení koncernů PSA a FCA v novou firmu, která dostala trochu sci-fi název Stellantis, bude znamenat konec pro některé modely z obou stran. Podle vedení se to má týkat hlavně Číny, ale konkrétní auta, nad nimiž visí Damoklův meč, zatím nejsou známa.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Zdlouhavé spojování koncernů PSA a FCA v jednu firmu jménem Stellantis má být dokončeno během příštího roku. Už nyní se však hovoří o plánech na výrobu různých modelů - či přesněji, na jejich konec.

Má se to týkat zejména čínského trhu, alespoň podle slov generálního ředitele PSA Carlose Tavarese a finančního ředitele stejné firmy Philippa de Roviry, které cituje web Automotive News. Právě tam totiž prodeje obou koncernů v poslední době rapidně klesají.

Dvě z kolínských trojčat má čekat zánik, výroba se nevyplatí

AutoMoto

Tavares hovoří o novém začátku Stellantisu v Číně a de Rovira říká, poněkud překvapivě, že by nebylo odůvodnitelné pokračovat s tak velkým množstvím značek a platforem pod jednou střechou.

To je v přímém rozporu s rok starým prohlášením Tavarese, podle nějž bylo jedním z hlavních úkolů fúze skupiny PSA a Fiat Chrysleru udržet všechny značky, které dnes na trhu figurují.

Nenechám zemřít ani jednu značku, říká o fúzi s Fiat Chryslerem šéf PSA

AutoMoto

U platforem to už tak jednoduché není. Jednoznačným cílem spojení dvou takto velkých koncernů - Stellantis poté bude čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě - je úspora nákladů a právě sdílení platforem pro různé modely a různé značky je jednou z prověřených cest, jak toho dosáhnout.

Samozřejmě není známo, jakých modelů a případně jakých značek se bude ukončení výroby týkat. Stejně tak můžeme pouze spekulovat, zda se změny dotknou i Evropy či Ameriky.

Související články

Výběr článků

Načítám