Hlavní obsah

Některé jeepy musí do servisu kvůli závadě, která by se nepoctivcům líbila

Téměř třem tisícovkám Jeepů Wrangler 4xe musí výrobce přehrát software přístrojového štítu či ho celý vyměnit, neboť v určitý moment se přestane zobrazovat kilometrový proběh.

Foto: Stellantis

Výroba Jeepu Wrangler 4xe na lince v Toledu v Ohiu (Ilustrační foto)

Článek

Stejně jako je nezastavitelnou jistotou plynutí času, nelze zastavit přibývání najetých kilometrů auta, pokud s ním jezdíte a nejste podvodníky. Zjevně to ale neplatí pro některé Jeepy Wrangler 4xe, jejichž odometr ve 13 342 mílích (21 437 km) prostě zmizí z displeje.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Námi testovaný wrangler 4xe měl odometr v pořádku, ovšem taky na něm bylo něco přes osm tisíc kilometrů, ne přes 21 tisíc.

Nepoctivec by toho mohl zkusit zneužít, ovšem americký úřad NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration, Národní úřad pro bezpečnost silniční dopravy) už nařídil svolávací akci. Ne však kvůli možným podvodům, nýbrž proto, že bez zobrazeného odometru by majitelé aut nemuseli včas provádět nutnou údržbu, což by mohlo zvýšit pravděpodobnost selhání některých komponent a možná i nehodu.

Test Jeepu Wrangler 4xe: Plug-in hybrid je nejlepší z evropského vrhu

Testy

Problém se týká 2903 wranglerů 4xe vyrobených mezi 8. zářím 2020 a 13. zářím 2021. Automobilka podezírá jednu ze softwarových aktualizací, kterou tehdy vozidla na výrobní lince dostala, že je příčinou problému.

Nyní vozy, které ještě nenajely tolik kilometrů, dostanou nový řídicí software přístrojového štítu, a vozy, které už tolik najely, také kompletně nový přístrojový štít. Zda se problém týká i nějakých kusů v Česku, není známo.

Související články

Výběr článků

Načítám