Článek
Kawasaki na dvou nejvýznamnějších evropských výstavách (Intermot a EICMA) zaujala high-tech strojem s přeplňovaným motorem. Ducati představilo dlouho očekávánou novinku v kdysi populárním segmentu scrambler a SYM nabídne caferacer za zhruba 100 000 Kč.
U Ducati úspěšně zkombinovali klasické tvary a moderní techniku. Model Scrambler bude od jara 2015 k dispozici ve dvou verzích – Icon a Urban Endurco. Vzduchem chlazený dvouválec s objemem 800 ccm (známý už z monsteru) nabízí výkon 75 koní. Ducati uvedlo i novou Panigale 1299. Výkon narostl na 205 koní.
U BMW se vodou chlazený dvouválec o výkonu 125 koní dostává i do modelů R1200R a RS. A s modelem S 1000 XR zamířilo BMW mezi Ducati Multistrada a KTM Adventure. XR váží 228 kilo a 998ccm čtyřválec nabízí 160 koní.
Když konkurence v minulých letech dokázala, že má segment „městských tříkolek“ ekonomický potenciál, přichází Yamaha s konceptem tříkolové „motorky“ 01GEN. Podvozek vychází z už prodávané novinky, modelu Tricity. Stroj pohání řadový dvouválec o objemu 700 ccm, který známe z modelu MT-07. V Miláně pak Yamaha představila i nový model R1 o výkonu 200 koní. Hmotnost stroje je 199 kg s plnou nádrží. Verze R1M má dalších 20 koní navíc. Milovníci legendární TDM ocení novinku MT-09 Tracer.
Přeplňovaný motor od Kawasaki
Koncept Kawasaki Ninja H2R využívá přeplňovaného motoru o výjimečně vysokém výkonu 300 koní. Kromě extrémního výkonu zaujme stroj i letmo uloženým zadním kolem a neobvyklými aerodynamickými vychytávkami na kapotáži. Ve verzi homologované pro silniční provoz Ninja H2R nabídne 210 koní.
Suzuki se modely GSX-S 1000 a GSX-S 1000F vrací do segmentu velkých naháčů. Motorku ostrých tvarů pohání řadový čtyřválec o výkonu 160 koní. Verze F u tohoto výrobce tradičně označuje stroje určené pro delší jízdy – u Suzuki tímto zakládají nový segment „Street Sport“.
Kategorii dostupných motorek obohatil čínský výrobce SYM – model 300 Cafe Racer má všechny klíčové informace zakódovány v názvu. Výkon kapalinou chlazené jednoválcové třístovky je téměř 28 koní.