Článek
Ford Mustang je mezi americkými sporťáky pojem. Nejvýkonnější verze s tradičním označením Shelby GT500 dostala pro modelový rok 2013 (prodávat se ale bude příští rok) posílený osmiválec i několik technických úprav.
Pod kapotou je celohliníkový osmiválec se zdvihovým objemem 5,8 litru. Motoru pomáhá kompresor, výsledný výkon je ohromující – na zadní kola proudí 659 koní a 816 Nm. Výkon se přenáší prostřednictvím přepracované šestistupňové manuální převodovky.
Na přání je možné mít mechanický samosvorný diferenciál nebo elektronicky řízené tlumiče Bilstein. Paket pro závodní okruhy obsahuje dokonce další chladič motorového oleje, zadního diferenciálu a spojky – to vše kvůli možnému přehřátí při opravdu ostré jízdě mimo běžné silnice.
Ford mírně upravil přední nárazník ke zlepšení aerodynamiky ve vysokých rychlostech. Nová jsou i přední a zadní světla. Zrychlení 0-100 km/h zatím automobilka nezveřejnila, jisté ale je, že Shelby GT500 může uhánět rychlostí až 322 km/h.
Nejostřejší Mustang stojí na devatenáctipalcových nebo dvacetipalcových kolech, která obouvají pneumatiky Goodyear Eagle F1 SuperCar G:2.
Cena zatím nebyla oznámena, prodej bude zahájen zkraje příštího roku. Ford Mustang se do Česka oficiálně nedováží.