Hlavní obsah

Největší motosalon na světě ukazuje 1800 značek a jednoho robota

Celkem zhruba 1800 výrobců motorek, dílů i příslušenství přijelo na motosalon EICMA v italském Miláně. Představili nové superrychlé stroje, ale i náhrady za automobil nebo robota, který testuje životnost.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Na motosalonu EICMA v Miláně jsou k vidění nejnovější motorkyVideo: AP

Článek

Milánský motosalon, zkráceně EICMA (Esposizione Internazionale Ciclo Mocociclo e Accesorií) je největším akcí svého druhu na světě a letos se koná právě v těchto dnech, tedy od 7. do 10. listopadu. A jedním z největších lákadel je novinka Hondy, nová generace superbiku Fireblade.

Rus zařadil zpátečku za jízdy. Destrukce je až nečekaně velká

AutoMoto

Její označení je CBR1000RR-R a číslo v něm ukazuje na objem motoru – je to „litr”. Konstruktéři z něj dokázali vydolovat 217 koní při 14 500 otáčkách za minutu. Je to dosud nejsilnější sériová Fireblade, a taky má v označení dosud nejvíc „R”.

Foto: Honda

Honda CBR1000RR-R

Dalším strojem hodným zmínky je MV Agusta Rush 1000, která vznikla k výročí 75 let od založení značky, jež připadá na rok 2020. Rush 1000 je speciální edicí „naháče” (tj. motorky bez kapotáže) Brutale 1000 RR a nabízí 211 koní ve 13 tisících otáčkách.

Foto: MV Agusta

MV Agusta Rush 1000

Stejně výkonný je Streetfighter V4 značky Ducati, opět „naháč”, vytvořený ze superbiku Panigale. Zajímavá na něm je jeho suchá váha – jen 178 kilogramů. Náplně samozřejmě něco přidají, ale i tak bude poměr výkonu ku hmotnosti úžasný.

U tohoto stroje je ale zajímavější jiná technika. Jednak elektronické berličky, které jezdci pomáhají, ale hlavně dvojitá křidélka na přídi vedle chladiče. Ta ve vysoké rychlosti zvyšují přítlak na předním kole, takže podle Paola Quattrina, produktového manažera Ducati, výrazně zlepšují stabilitu.

Foto: Honda

Honda CBR1000RR-R

Milánský motosalon ale není jen o rychlých strojích, jak ukazuje tříkolka Yamaha, nazvaná Tricity 300. Kombinuje úzké proporce skútru, ale používá se snáze a je stabilnější. Yamaha jí říká, aby lidé přesedli z auta na takovýto stroj pro jízdy po městě.

Foto: Yamaha

Yamaha Tricity 300

A konečně, slovinská firma Akrapović, která se specializuje zejména na výfuky, předvedla jedno ze svých testovacích zařízení – humanoidního robota, kterého můžete vidět v závěru videa. Ten běžně v laboratoři „jede” na motorce a simuluje různé styly jízdy, aby se ověřila životnost výfuku. Tady firma samozřejmě jen předvádí své technologie.

Výběr článků

Načítám