Hlavní obsah

Nejvěrnější jsou zákazníci Toyoty a Subaru

Novinky, fra

Statistiky dokážou upozornit automobilky na různé neduhy, které jsou v jejich výrobním programu i na straně jejich zákazníků. Třeba věrnost, která je důležitá v každém vztahu, hraje zásadní roli i u aut. A jednoznačně v ní vyhrávají japonské značky.

Foto: Toyota

Toyota Camry - auto, které lidi nejčastěji přesvědčí, aby si jej pořídili znova

Článek

V Čechách je věrnost ke značce většinou jen k jediné – domácí Škodě. V Evropě je věrnost k automobilovým značkám trochu problematická. Statistiky, které se provádějí, jsou většinou omezeny na jeden stát nebo dokonce na nějaký jiný druh územního celku. V nich jsou asi nejvěrnější zákazníci Toyoty, Subaru a Mercedesu-Benz.

A tak ty nejzajímavější a nejcelistvější statistiky jsou z USA. Tady Consumer reports nebo Edmunds dělají statistiky velmi rozsáhlé a mají i extrémně dobrá historická data. Druhý jmenovaný zdroj nyní ukázal, že věrnost ke značce se zase stává trendem a jakousi známkou. Před lety to totiž vypadalo, že americká veřejnost klidně jeden rok koupí Ford, aby další rok vyzkoušela Toyotu a pak Audi.

Edmunds ale ukázalo zajímavou statistiku svázanou i s věrností z roku 2007. Pojďme se podívat například na první pětku:

Na špici je Toyota, která vyhrála i v roce 2007 s 58 % koupenými vozy stejné značky, jako byl předchozí vůz. V roce 2017 už si stejnou značku koupilo 63 % zákazníků.

Druhé Subaru je největším skokanem. Zatímco v roce 2007 mělo 45% věrnost, teď poskočilo na 61 %.

Foto: Subaru

Subaru BRZ STI Performance Concept (2015)

Třetí Honda poskočila z 55 na 60 %.

Čtvrté je Ram. To srovnání nemá, protože značka byla vyčleněna na samostatný subjekt v roce 2010. A hned je na 54 % věrnosti.

Na páté pozici je Chevrolet s poskočením z 50 na 54 %.

Podívejme se ale i dál. Následují totiž Hyundai a Kia, kde u prvně jmenovaného je viditelné malé zhoršení, naopak Kia se zlepšila o 9 %. Pak je tu Nissan a až na devátém místě je Ford!

Propadl koncern FCA

Pojďme na konec tabulky. Zákazníci, kteří nejčastěji sáhnou po jiné značce, jsou u Chrysleru, který spadl z 29 na 16 %. Špatné to mají také Smart (19 %) a Dodge. Ten spadl z 37 na 19 %. Koncern Fiat-Chrysler je na tom s věrností vůbec špatně, Fiat si v roce 2017 znova koupilo pouhých 22 % zákazníků. Data roku 2007 nejsou, protože to Fiat ještě neměl zastoupení.

Foto: Jeep

Jeep Cherokee (2018)

Související témata:

Výběr článků

Načítám