Článek
„Nevím, jestli představíme CX-5 nebo ne,“ cituje australský magazín CarExpert manažera programu CX-5 Mitsura Wakiieho. Tento model je konstrukčně poměrně starý, s modernizacemi se prodává od roku 2016.
Obě novější SUV, tedy americká CX-50 a globální CX-60, jsou o něco větší - na délku o 17, resp. 19 cm - a pochopitelně také po všech stránkách modernější. Dávalo by tedy smysl CX-5 nechat odejít do důchodu. A navíc, o CX-60 a CX-50 se v minulosti psalo jako o nástupci CX-5.
Jenže je tak úspěšná, že tvoří zhruba třetinu globálních prodejů značky. Mazda v roce 2022 prodala přes 1,1 milionu aut a 365 tisíc z toho byly právě CX-5. Samozřejmě, CX-60 se koncem loňského roku sotva začala prodávat, takže plně srovnat půjdou až výsledky za rok 2023.
Nutno nicméně podotknout, že CX-60 je na českém trhu o zhruba půl milionu korun dražší co do základní ceny. CX-50 je proti CX-5 na americkém trhu také dražší, ovšem v základní ceně jen o 850 dolarů, tedy asi 18 tisíc korun.
V každém případě pokud se Mazda skutečně rozhodla pro konec CX-5, nejspíš to nebude hned zítra. Vůz v loňském roce prošel drobnou modernizací, takže můžeme předpokládat, že ještě rok až dva tu s námi bude.