Článek
Zdvihový objem 6,75 litru je v automobilové branži pojem. Osmiválec končí po 61 letech ve službě. Pohání speciální edici modelu Mulsanne. Vlajková limuzína se rovněž loučí.
Roli největšího sedanu od značky s okřídleným písmenem B zaujme menší Flying Spur. Jeho vrcholný motor W12 od Volkswagenu však tak slavný a dlouhý rodokmen nemá.
Za celou dobu své existence si motor nechal stejné vrtání a konfiguraci. V padesátých letech měl nahradit šestiválec a nabídnout podstatně vyšší výkon při zachování hmotnosti. Konstruktér Jack Phillips to svedl a nový vidlicový osmiválec byl poprvé umístěn právě v roce 1959 pod kapotu Bentley S2.

Bentley S2 a Mulsanne - první a poslední auto s legendárním osmiválcem řady L.
Tehdy měl však zdvihový objem „jen” 6,25 litru a přibližně 180 koňských sil. Svých ikonických 6,75 litru získal až po zvýšení zdvihu v roce 1971 v rámci druhé velké modernizace. Od té doby motor prošel několika vylepšeními včetně přeplňování, poslední přišla před deseti lety právě s premiérou současného modelu Mulsanne.
Dědeček mezi motory končí s parametry 530 koňských sil a mamutích 1100 N.m maximálního točivého momentu. Za 61 let vzniklo 36 tisíc těchto motorů.
Bentley se loučí s legendou. Na počest obřího motoru vznikne 30 Mulsannů

Konec lze přisoudit přísným emisním normám a pokutám spojeným s jejich překročením, ačkoli to automobilka s gentlemanstvím sobě vlastním oficiálně nepřiznala. Bentley pro příští roky chystá představit několik hybridních modelů.