Hlavní obsah

Nejspolehlivější malý vůz má značku Audi, Fabia je pod průměrem

Němečtí výrobci automobilů v čele s Audi a BMW letos počtvrté za sebou zvítězili v žebříčku neporuchovosti, který na základě údajů z minulého roku každoročně zveřejňuje německý autoklub ADAC. Auta od německého Fordu naopak loni patřila mezi nejporuchovější. Škoda Fabia se umístila na podprůměrném 23. místě z 32 hodnocených malých vozů.

Článek

ADAC zjistil, že německé automobily lze rozdělit do dvou skupin, na "ušlechtilou třídu" a zbytek. Do první patří kromě Audi také další němečtí výrobci luxusních vozů BMW a Mercedes.

Nejkvalitnější auta podle ADAC vyrábí Audi. Automobilka z bavorského Ingolstadtu obsadila první místa ve třech kategoriích díky modelům A2, A3 a A6. Mercedes C je nejspolehlivějším autem ve střední třídě, v třídě sportovních vozů a kabrioletů se nejlépe umístil BMW řady 3 Cabrio/Coupe. BMW X3 zase dopadl nejlépe mezi terénními automobily.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

BMW 125i Cabrio

BMW patří spolu s Audi a Mercedesem k výrobcům nejspolehlivějších aut. Minimálně to tvrdí německý autoklub ADAC.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Za loňský rok tak obsadili němečtí výrobci první příčky v sedmi z osmi hodnocených třídách. Nejkvalitnějším velkým rodinným vozem (vanem) je Volkswagen Sharan. Pouze v kategorii malých vanů se nejlépe umístil francouzský Citroën Xsara/C4 Piccasso.

V poli poražených naopak skončily značky Ford a Opel. Ford vyrábí nejporuchovější auta hned ve čtyřech třídách, v nichž se na chvostu umístily modely Ka, Mondeo, S-Max a Transit. Proti Opelu hovoří zejména poslední místo modelu Opel Signum v horní střední a horní třídě.

Mezi neněmeckými výrobci si nejhůře vedly francouzské automobilky Peugeot a Renault, což ale není ničím novým. Například Peugeot 307 byl v Německu loni nejporuchovějším vozem nižší střední třídy, Peugeot 206 CC zase v třídě sportovních vozů a kabrioletů. Absolutně nejhůře ze všech hodnocených vozů dopadl Renault Mégane, rok výroby 2003.

Spolehlivost Japonců se překvapivě horší

Překvapivé podle expertů je, že z kvality dále ubraly japonské značky, které dříve platily za obzvlášť nezávadové. Nyní skončily mezi průměrem. Nejspolehlivějším importovaným vozem na německém trhu však přesto byla Toyota Aygo, která je v třídě malých vozů téměř stejně neporuchová jako Audi A2.

Nejčastější příčinou poruch bývá vybitá baterie nebo nefungující elektronika. Tento trend je stále výraznější, loni činily problémy s elektrikou 40 procent všech poruch, což je o čtyři procenta více než v předchozím roce. ADAC to přičítá i rostoucímu množství elektrospotřebičů, které jsou běžnou výbavou aut.

Toyota Aygo se spolehlivostí problém nemá.FOTO: Toyota

Statistika, kterou ADAC sestavuje od roku 1978. Aktuální výsledky jsou založeny na vyhodnocení 2,5 miliónu z celkem 3,7 miliónu loni zaznamenaných poruch, k nimž vyjížděli "žlutí andělé" ADAC. Do statistiky ADAC zahrnuje pouze modely, které se beze změn vyrábí nejméně tři roky a jichž se v Německu za rok prodalo alespoň 10 tisíc.

Nejúspěšnější značkou v historii hodnocení ADAC je japonská Toyota. Některý z vozů této značky se umístil na některé z prvních příček celkem pětatřicetkrát. Dalšími značkami, které se v průběhu let v Německu staly synonymem pro spolehlivost, jsou Mercedes, Audi, Mazda nebo Mitsubishi. Na chvostu historického žebříčku jsou naopak Fiat, Renault či Opel.

Výběr článků

Načítám