Hlavní obsah

Nejspokojenější zákazníci automobilek jsou u Dacie nebo Toyoty

Novinky, fra

Spokojenost se neřídí jen objektivními parametry. To dokázal výsledek průzkumu společnosti YouGov, která na různých světových trzích zjišťovala, jak moc jsou lidé spokojeni se svým autem.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Poměr cena/výkon je u Dacie vynikající, takže zákazníci jsou spokojeni.

Článek

I na našich stránkách často přinášíme výsledky společností Dekra, TÜV, Consumer Reports a dalších, které ukazují, jak moc jsou auta poruchová či kvalitní. Jak jsou lidé spokojeni se značkou, servisem, autem samotným. Jenže nic z toho není spojené se spokojeností. Spokojenost je subjektivní názor, který člověk třeba poměřuje s pořizovací cenou. Takže když někdo koupí auto za dva miliony korun a po deseti tisících kilometrech mu praskne žárovka ve světle, asi bude méně spokojen než ten, jehož auto stálo desetinu. Ten nad tím mávne rukou.

A tak statistika společnosti YouGov sledovala spokojenost zákazníků. Výsledky nejsou překvapivé. Možná překvapí značka Dacia, ale musíme se na ni dívat právě prizmatem lidí, kteří si auto kupují.

S vozy Dacia jsou třeba nejspokojenější ve své třídě ve Velké Británii, která tam celkově obsadila deváté místo. Jste překvapeni? Ono to ale není ojedinělé umístění. Podobně je na tom i ve Francii (zde dokonce celkově šesté místo).

Když se podíváme na stránky YouGov, tak dokonce vidíme, že jen 14 % zákazníků má s vozy této značky negativní konotace a 21 % má zase pozitivní názor. Tohle je výsledek, který bychom nečekali, když ve všech statistikách spolehlivosti Dacia zrovna nezáří. Naopak.

Kdo je další?

V tabulkách spokojenosti se samozřejmě objevují značky místně oblíbené, populární a hojně provozované. Třeba v Austrálii nebo Kanadě je to Toyota, vysoké hodnocení v mnoha státech má Mercedes, zajímavá je velká spokojenost se značkou Kia v Rusku nebo Švédsku. Pokud vás zajímá Škoda, tak ta se usadila vysoko třeba v Dánsku nebo Velké Británii.

Související témata:

Výběr článků

Načítám