Článek
I na našich stránkách často přinášíme výsledky společností Dekra, TÜV, Consumer Reports a dalších, které ukazují, jak moc jsou auta poruchová či kvalitní. Jak jsou lidé spokojeni se značkou, servisem, autem samotným. Jenže nic z toho není spojené se spokojeností. Spokojenost je subjektivní názor, který člověk třeba poměřuje s pořizovací cenou. Takže když někdo koupí auto za dva miliony korun a po deseti tisících kilometrech mu praskne žárovka ve světle, asi bude méně spokojen než ten, jehož auto stálo desetinu. Ten nad tím mávne rukou.
A tak statistika společnosti YouGov sledovala spokojenost zákazníků. Výsledky nejsou překvapivé. Možná překvapí značka Dacia, ale musíme se na ni dívat právě prizmatem lidí, kteří si auto kupují.
S vozy Dacia jsou třeba nejspokojenější ve své třídě ve Velké Británii, která tam celkově obsadila deváté místo. Jste překvapeni? Ono to ale není ojedinělé umístění. Podobně je na tom i ve Francii (zde dokonce celkově šesté místo).
Když se podíváme na stránky YouGov, tak dokonce vidíme, že jen 14 % zákazníků má s vozy této značky negativní konotace a 21 % má zase pozitivní názor. Tohle je výsledek, který bychom nečekali, když ve všech statistikách spolehlivosti Dacia zrovna nezáří. Naopak.
Kdo je další?
V tabulkách spokojenosti se samozřejmě objevují značky místně oblíbené, populární a hojně provozované. Třeba v Austrálii nebo Kanadě je to Toyota, vysoké hodnocení v mnoha státech má Mercedes, zajímavá je velká spokojenost se značkou Kia v Rusku nebo Švédsku. Pokud vás zajímá Škoda, tak ta se usadila vysoko třeba v Dánsku nebo Velké Británii.